Page 31 - polski 5 cz1
P. 31
1.5 Komputer w szkole i pracy
(odmiana rzeczownika, temat, końcówka)
Podejmij temat z Co to jest? Nazwij wskazane strzałkami części zestawu komputero-
wego i zapisz ich nazwy w zeszycie. Następnie przepisz do zeszytu
notatkę znajdującą się pod rysunkiem i uzupełnij w niej luki.
Zapisane przeze mnie wyrazy to ….. [jakie części mowy?], które
nazywają nie tylko przedmioty, lecz także między innymi …..
(np. piłkarz), rośliny (np. ..…), ..… (np. sarna), ….. (np. grad) i uczucia (np. ..… ).
W liczbie pojedynczej każdy ..... ma określony rodzaj: ….. (np. komputer),
….. (np. ..…) lub ..… (np. …..).
z Wykonaj zadania i przeczytaj tekst na temat problemu
z komputerem.
1. Opracujcie na tablicy mapę myśli związaną z pozytywnymi i negatywnymi skutkami korzystania
z internetu. Niech każdy z was dopisze na niej jakąś uwagę na dowolnym ramieniu rysunku.
wiedza zabawa
praca zagrożenie
29