Page 31 - polski 5 cz1
P. 31

1.5       Komputer w szkole i pracy
                     (odmiana rzeczownika, temat, końcówka)






          Podejmij temat                           z  Co to jest? Nazwij wskazane strzałkami części zestawu komputero-
                                                    wego i zapisz ich nazwy w zeszycie. Następnie przepisz do zeszytu
                                                    notatkę znajdującą się pod rysunkiem i uzupełnij w niej luki.




























                                               Zapisane przeze mnie wyrazy to ….. [jakie części mowy?], które
                                               nazywają nie tylko przedmioty, lecz także między innymi …..
                                               (np. piłkarz), rośliny (np. ..…), ..… (np. sarna), ….. (np. grad) i uczucia (np. ..… ).
                                               W liczbie pojedynczej każdy ..... ma określony rodzaj: ….. (np. komputer),
                                               ….. (np. ..…) lub ..… (np. …..).

                                                   z  Wykonaj zadania i przeczytaj tekst na temat problemu
                                                    z komputerem.






          1.   Opracujcie na tablicy mapę myśli związaną z pozytywnymi i negatywnymi skutkami korzystania
               z internetu. Niech każdy z was dopisze na niej jakąś uwagę na dowolnym ramieniu rysunku.



                     wiedza                                                                        zabawa









                     praca                                                                        zagrożenie



                                                                                  29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36