Page 26 - TECHNIKA_Zeszyt_cwiczen_KL-4_2023_DRUK
P. 26
3 Gra dydaktyczna „Znaki drogowe”
Z kartonowej wkładki znajdującej się na środku zeszytu
ćwiczeń wytnij elementy według poniższego przykładu:
Zakaz wjazdu
Zasady gry:
Liczba graczy: 2–4. Potrzebne materiały: 2–4 zestawy wyciętych kar-
toników, stolik. Uczestnicy rozgrywki rozdają wycięte elementy (przed
rozdaniem należy je wymieszać). Gra odbywa się według zasad zbli-
żonych do gry w domino. Grający łączą elementy w ciągi, przez
zestawienie elementu graficznego (znaku drogowego) z odpowiednim
tekstem. Kartoniki należy dokładać z jednej wybranej strony.
W przypadku, kiedy żaden z graczy nie posiada już właściwego ele-
mentu należy dołożyć kartonik z pustym polem i kontynuować grę.
Przykładowy fragment układanki zamieszczono poniżej:
Grę rozpoczyna wybrany uczeń, kładąc dowolny kartonik. Kolejne elementy dodają
uczniowie, siedzący po prawej stronie (gra toczy się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazó-
wek zegara). W przypadku, kiedy w zestawie zabraknie właściwego elementu lub gracz
nie potrafi go rozpoznać, kolejny uczestnik gry dokłada kartonik. Wygrywa uczeń, który
jako pierwszy wyłoży wszystkie kartoniki.
Dwa niebezpieczne zakręty – pierwszy w prawo Skrzyżowanie z drogą podporządkowaną z prawej strony Wlot drogi jednokierunkowej z lewej strony Przejazd kolejowy z zaporami Przejście dla pieszych
Zakaz ruchu
w obu kierunkach
Stop
prosto
Nakaz jazdy
znakiem
w prawo przed
Nakaz jazdy
Zakaz skrętu
w prawo
dla
Zakaz
Strefa
prędkości
z przeciwka
ograniczonej
Pierwszeństwo
zatrzymywania się
nadjeżdżających
22