Page 4 - 883826_ATC_Cwicz_POL_Kl-3_Cz_2
P. 4
Jak korzystać
z zeszytu ćwiczeń?
Ciekawe, jak to napisać –
strony dotyczące ortografii,
nawiązujące do treści
1. Przeczytaj teksty. Podkreśl w nich przymiotniki. z podręcznika
Jola ma krótkie, ciemne włosy.
Jest wysoka i trenuje koszykówkę.
Jest pracowita, nie opuściła dotąd 3. Uzupełnij zdania wyrazami z dwuznakiem ch występującym po literze s.
żadnego treningu. Pisać poprawnie Na nasz strych prowadzą strome .
to wielka sztuka.
tu rady szuka.
Marek ma kręcone włosy i ciemne Kto czegoś nie wie, Trzeba się , by nie uderzyć głową o niską
oczy. Jest nieśmiały, ale bardzo się
stara pokonać nieśmiałość. Lubi framugę drzwi. Mama wczoraj tam
głośną muzykę. Tata kupił mu jesienne ubrania. Czasem też wieszamy na strychu pranie,
wspaniałą perkusję. bo szybko .
2. Przepisz przymiotniki z ćwiczenia 1. i dopisz do każdego z nich przymiotnik o znaczeniu przeciwnym.
4. Spośród wyrazów w ramce wypisz te, które tworzą rodzinę wyrazu schron.
krótkie – długie
schronić się, schronisko, spadochron, schowany,
chronić, schowek, schodek, schronienie
3. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami z ramki.
punktualny, odważna, niecierpliwa, wytrwała, pogodny, koleżeński 5. Rozwiąż rebusy.
Antek jest , nigdy nie spóźnia się na spotkania.
Marzenka jest bardzo , wprost nie może się doczekać k sk
przyjazdu babci.
Malwina potrafi godzinami układać nawet najtrudniejsze puzzle,
ponieważ jest bardzo . m = ch
Na twarzy Igora zawsze gości uśmiech – to bardzo chłopiec.
Marek chętnie dzieli się przyborami z Wojtkiem, bo jest .
Renia jest – potrafi bronić własnego zdania.
s + a zam
16 Tydzień różnorodności Jesteśmy różni przymiotniki, pisanie kr = ch
nazwa bloku temat dnia opis wiadomości 68 ortografia, pisanie
tematycznego i umiejętności
1. Napisz na choince, jakie tradycje wiążą się ze świętami Bożego Narodzenia w Polsce.
1. Przeczytaj tekst i na jego podstawie dokończ zdania.
Święta w Bullerbyn
Dzieci z Bullerbyn bardzo lubią Gwiazdkę. Przed Bożym Narodzeniem
wszyscy we wsi pieką pierniczki, których zapach czuć naokoło. To
oficjalny początek świętowania. Dzieci siadają przy stołach, żeby zrobić
papierowe koszyczki na choinkę. Wykonują je wspólnie, a później
zadania po równo dzielą na choinki w każdej zagrodzie. Lisa, Lasse i Bosse
organizują konkurs. Wrzucają do butelki dużo ziarenek grochu.
z wycinaniem Mieszkańcy zgadują, ile ziarenek grochu jest w butelce. Osoba, która
elementów jest najbliżej właściwego wyniku, wygrywa ciastko.
Przygotowania do świąt to zarówno wesoły, jak i pracowity okres.
Poza przyjemnościami dzieci zajmują się też pomaganiem dorosłym.
praca Zwożą saniami drewno na opał, pomagają wybrać i przywieźć z lasu
w parach świerki na choinki, dekorują i porządkują domy.
i w grupach W dzień Wigilii dzieci idą do Kirstin z Zagajnika z życzeniami tematy związane
i smakołykami. Wszyscy składają sobie życzenia.
Na choinkach w domach w Bullerbyn wiesza się jabłka, pierniki, z aktualnymi
linie przecięcia papierowe koszyczki wypełnione orzechami i rodzynkami, aniołki świętami
z waty, chorągiewki, świeczki i cukierki. Gdy zapada zmrok, dzieci
przebierają się za krasnoludki i dają sobie nawzajem prezenty. Otwierają i uroczystościami,
linie zgięcia je po kolacji wigilijnej. nawiązujące
Każdy świąteczny stół jest pełen jedzenia. Można tam znaleźć między do treści
innymi kaszę i szynkę. Dzieci i dorośli nie zapominają też o zwierzętach.
zadania dla Dla gili, wróbli i sikorek stawiają snopki owsa. z podręcznika
uczniów szybciej Gwiazdka to czas radości, wspólnego śpiewania i tańców wokół choinki.
pracujących Dla wszystkich mieszkańców Bullerbyn to chwile wesołego świętowania.
Opracowano na podstawie: Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn
czytanie ze pisanie, tradycje świąteczne
zrozumieniem 52 Świąteczne życzenia
czytanie ze zrozumieniem Święta w Bullerbyn 49
2