Page 34 - 883828_ATC_Cwicz_POL_Kl-3_Cz_4
P. 34
1. Przeczytaj tekst. Odpowiedz na pytania i wykonaj polecenie.
Wielka gra klasowa
– Wszyscy gotowi?! Zaczynamy naszą wielką klasową grę! – krzyczał Janusz.
Był w swoim żywiole. Chłopiec uwielbia prowadzić klasowe wydarzenia
i doskonale się do tego nadaje. Posiada donośny głos, nie wstydzi się mówić
i łatwo odnajduje się w każdej sytuacji. A do tego ma naprawdę dobrą
pamięć i dzięki temu wie, co powinien robić. – Gotowi?! – krzyknął.
– Gotowi! Gotowi! – odkrzyknęli wszyscy, bili brawo i tupali. Panowała
atmosfera niczym w telewizji podczas prawdziwych teleturniejów.
Zbliżał się koniec roku szkolnego i wychowawczyni klasy 3
postanowiła, że uczniowie podsumują zdobyte wiadomości podczas
klasowej gry. Mieli do wyboru kilka teleturniejów znanych z telewizji.
Odbyło się głosowanie i większością głosów wybrano „Koło fortuny”.
Uczniowie obejrzeli fragmenty teleturnieju dostępne w internecie
i ustalili zasady. Przygotowali koło, którym można było kręcić.
Przyczepili je do deski, którą umieścili na sztaludze pożyczonej
z pracowni plastycznej. Koło było podzielone na sześć części. Pięć
z nich miało kolory odpowiadające kolorom pięciu pudełek. W każdym
pudełku były pytania dotyczące Europy. Zostały one przygotowane
32 Klasowe koło fortuny czytanie ze zrozumieniem