Page 34 - 883828_ATC_Cwicz_POL_Kl-3_Cz_4
P. 34

1.  Przeczytaj tekst. Odpowiedz na pytania i wykonaj polecenie.

       Wielka gra klasowa



       – Wszyscy gotowi?! Zaczynamy naszą wielką klasową grę! – krzyczał Janusz.

       Był w swoim żywiole. Chłopiec uwielbia prowadzić klasowe wydarzenia
       i doskonale się do tego nadaje. Posiada donośny głos, nie wstydzi się mówić

       i łatwo odnajduje się w każdej sytuacji. A do tego ma naprawdę dobrą

       pamięć i dzięki temu wie, co powinien robić. – Gotowi?! – krzyknął.

         – Gotowi! Gotowi! – odkrzyknęli wszyscy, bili brawo i tupali. Panowała

       atmosfera niczym w telewizji podczas prawdziwych teleturniejów.

         Zbliżał się koniec roku szkolnego i wychowawczyni klasy 3

       postanowiła, że uczniowie podsumują zdobyte wiadomości podczas

       klasowej gry. Mieli do wyboru kilka teleturniejów znanych z telewizji.

       Odbyło się głosowanie i większością głosów wybrano „Koło fortuny”.
       Uczniowie obejrzeli fragmenty teleturnieju dostępne w internecie

       i ustalili zasady. Przygotowali koło, którym można było kręcić.

       Przyczepili je do deski, którą umieścili na sztaludze pożyczonej

       z pracowni plastycznej. Koło było podzielone na sześć części. Pięć

       z nich miało kolory odpowiadające kolorom pięciu pudełek. W każdym

       pudełku były pytania dotyczące Europy. Zostały one przygotowane


































        32  Klasowe koło fortuny                                                           czytanie ze zrozumieniem
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39