Page 35 - 883828_ATC_Cwicz_POL_Kl-3_Cz_4
P. 35
przez uczniów w domach. Na kole było dodatkowe pole z napisem
PREMIA. Oznaczało przyznanie punktu bez odpowiadania na pytanie.
Uczniowie i uczennice zostali podzieleni na cztery grupy. Podziału dokonano
w drodze losowania. Po okrzykach radości, brawach i tupaniu zaczęła się gra.
– Drużyno zielonych, wytypuj pierwszą osobę, która zakręci naszym
kołem. Zobaczymy, czy ma szczęście – powiedział Janusz i w tej samej chwili
zapadła cisza. Wszyscy z niecierpliwością czekali na pierwszy ruch koła.
Sabina Piłat
• Dlaczego Janusz został prowadzącym grę?
• W jaki sposób wybrano rodzaj teleturnieju?
• Jak wyglądały przygotowania do klasowego koła fortuny?
• Zaproponuj nagrody, jakie mogliby otrzymać uczniowie
po takiej klasowej zabawie.
2. Ułóż i napisz dwa przykładowe pytania, które mogłyby być użyte w klasowym kole fortuny.
3. Zorganizujcie w swojej klasie podobny turniej wiedzy o Europie.
czytanie ze zrozumieniem, pisanie 33