Page 5 - 883828_ATC_Cwicz_POL_Kl-3_Cz_4
P. 5
koła do
pokolorowania
przez ucznia po
wykonaniu
zadania,
zgodnie
z legendą
samooceny
Wiem, umiem,
rozumiem –
powtórzenie
i utrwalenie
wiadomości
i umiejętności
1. Przeczytaj wiersz i podkreśl w nim przymiotniki.
Rocznica
Trzeci Maja radością wiosenną
wszystkich ludzi dziś w Polsce powitał,
sztandarami biało-czerwonymi
umaiła się Rzeczpospolita.
Umaiły się też pierwszym kwieciem
łąki, pola i w ogrodach drzewa,
maj się pieśnią zwycięskiej wiosny
zgodnym chórem z ludzi rozśpiewał.
Rozpłynęła się już pieśń radosna tematy związane
głośnym echem po ojczystym kraju.
– Witaj, witaj, Majowa Rocznico, z aktualnymi
pamiętny Trzeci Maju. świętami
Stanisław Aleksandrzak
i uroczystościami,
nawiązujące
2. Wypisz z wiersza wyrazy o znaczeniu przeciwnym do podanych.
smutna – przegrana – do treści
zapomniany – skłócony – z podręcznika
24 Wielkie wyprawy – Europa Świętujemy czytanie, pisanie, przymiotniki
1. Na podstawie tekstów (podręcznik, cz. 4, s. 28–29) uzupełnij wypowiedzenia.
czytanie ze
Konstytucja to zbiór . zrozumieniem
Pierwsza polska konstytucja została uchwalona 3 maja roku
na Zamku Królewskim w .
przedstawił to wydarzenie na obrazie „Konstytucja 3 maja 1791 roku”.
2. Ułóż i napisz jak najwięcej wyrazów z liter wyrazu konstytucja. Litery mogą się powtarzać.
K A
O N S T Y T U C J
3. Połącz wyrazy w pary. Ułóż i napisz zdanie z wybraną parą wyrazów.
festyn
apel święta
galowy majowy
strój uroczysty majowe
26 Co to jest konstytucja pisanie, układanie wyrazów z liter
3