Page 4 - 883813_ATC_Cwicz_MAT_Kl-3_cz_2
P. 4
Jak korzystać
z zeszytu ćwiczeń?
zadania
tekstowe
zadania – praktyczne
rachunkowe zastosowanie
matematyki
1. Rozwiąż zadania dowolnym sposobem.
Na łące pojawiły się żaby i krety. Każda żaba ma cztery kończyny
i dwoje oczu. Każdy kret ma cztery kończyny i dwoje oczu.
Ile kretów i ile żab jest na łące, jeśli oczu i kończyn mają w sumie 48?
sudoku
Natalka wyjęła ze skarbonki monety, aby kupić sobie wymarzoną
skakankę z licznikiem. Miała 6 monet. Były wśród nich monety
5-złotowe i 2-złotowe. Skakanka kosztuje 17 złotych. Natalka
obliczyła, że brakuje jej jednej monety, aby wystarczyło na skakankę.
Jakie monety wyjęła ze skarbonki?
nazwa bloku
tematycznego
4. Rozwiąż krzyżówkę. Odczytaj hasło.
informacja o rozwijanych umiejętnościach
temat dnia i wprowadzonej wiedzy
1.
2. Jakimi banknotami i monetami możesz przedstawić kwotę 350 zł? Uzupełnij schemat.
2.
3.
4.
5.
zadanie
do wykonania • Porównaj swoje rozwiązania z rozwiązaniami koleżanek i kolegów z klasy. 4. Działanie, którego
1. Wynik dodawania.
w parze/grupie 30 Idzie wiosna 2. Wyrażana w centymetrach zadania tekstowe
wynikiem jest różnica.
lub metrach. 5. Wyrażona w złotych
3. Odmierza czas. i groszach.
zadanie
dla szybciej 5. Oblicz. Wpisz odpowiednie liczby.
pracujących
· 10 + 15 – 5 : 8 · 10
ikona mózg na
siłowni – zadanie
nietypowe 7
Na 9 stronach w klaserze dziadka jest po 10 znaczków.
ikona razem – praca + 31 : 9 · 10 – 45
w parach i w grupach
5 50
zadania dla uczniów
szybciej pracujących
cztery działania na liczbach 15
2