Page 5 - 883813_ATC_Cwicz_MAT_Kl-3_cz_2
P. 5
Wiem, umiem,
rozumiem – koła do
powtórzenie pokolorowania
i utrwalenie przez ucznia
wiadomości po wykonaniu
i umiejętności zadania, zgodnie
z legendą
samooceny
rozwijanie
wyobraźni
przestrzennej
samoocena ucznia
kolorowanka
matematyczna kodowanie
3. Przyjrzyj się budowlom i policz, ilu klocków brakuje w każdej z nich
do pełnej kostki. Uzupełnij zdania.
1. Wpisz liczby w kwadraty magiczne. Pamiętaj, że suma liczb w każdej linii pionowej i linii poziomej musi być
równa liczbie zapisanej nad kwadratem.
34 42 46 Brakuje klocków. Brakuje klocków. Brakuje klocków.
16 3 4 15 19 5
11 8 7 12 8 13 4. Antek przygotował dla Marty szablony do wycięcia. Rysował je na kartkach w kropki, złożonych na pół wzdłuż
linii przerywanej. Narysuj bez użycia linijki, jak będą wyglądały figury po wycięciu.
7 6 9 14 10 15
4 1 6 17 7 18
2. Oblicz, uzupełnij tabele. Brakuje klocków. Brakuje klocków. Brakuje klocków.
· 7 9 6 · 7 3 8 · 6 2 4
2 9 6
5
zadanie 8 7 geometria
nietypowe 6 3
4
Brakuje klocków. Brakuje klocków. Brakuje klocków.
3. Oblicz, jakimi liczbami można zastąpić obrazki, aby działania były prawdziwe.
budowle z klocków, wyobraźnia przestrzenna 77
+ + = 21 + + = 51
+ = =
+ = 11 · = 0
= = = = = =
64 Krążenie wody w przyrodzie cztery działania na liczbach, zagadki logiczne geometria, symetria 29
3