Page 78 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
P. 78

1.  Przeczytaj tekst
          i odpowiedz
          na pytania.













       Mama znalazła w internecie nowe przepisy na przetwory ze śliwek.

       W tym roku obrodziły śliwki węgierki, więc postanowiła zrobić

       powidła śliwkowe. Wydrukowała przepis i wysłała tatę po zakupy.

       Potrzebowała nowych zakrętek do słoików ćwierćlitrowych oraz papieru

       samoprzylepnego do wydrukowania ozdobnych etykiet. W tym czasie
       umyła śliwki i usunęła z nich pestki. Owoce pokroiła na mniejsze

       kawałki, a następnie wrzuciła do szerokiego garnka. Teraz będzie je

       smażyć i mieszać, aby się nie przypaliły. To żmudne zajęcie, ale mama

       wykorzysta ten czas na słuchanie audiobooka (wymawiaj audiobuka).

       Tata umyje słoiki i zaprojektuje kolorowe etykiety. Gdy powidła będą

       usmażone, tata pomoże ostrożnie przełożyć je do wyparzonych słoików.

       Gotowe przetwory będą świątecznymi prezentami dla cioci i babci.


       •  Dlaczego mama postanowiła zrobić powidła śliwkowe?

       •  Jakie zadania do wykonania dostał tata?

       •  Jakie są kolejne czynności podczas robienia powideł śliwkowych?



       2.  Wskaż w tekście dziesięć czasowników.

       3.  Przeczytaj grupy wyrazów. Powiedz, w której grupie są rzeczowniki, w której czasowniki, a w której przymiotniki.

               kupiła             zerwał               umył               myśli             słuchała



              śliwkowe           fioletowe            gorące             pyszna            kwaśny


          przetwory             śliwki           słoik          smak           zapach         smażenie



             4.  Wybierz z tekstu sześć przymiotników i zapisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.


        76  Wiem, umiem, rozumiem – 2
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83