Page 45 - 883822_ATC_Podr_POL_Kl-3_cz_3
P. 45

Reklama ma przekonać cię do kupienia

        reklamowanego produktu. W tym celu
        odwołuje się do różnych sytuacji,

        które znasz i które dobrze ci się kojarzą.

        Reklamy słodyczy często przedstawiają

        grupy radośnie bawiących się dzieci. Twórcy

        takich reklam chcą, żeby oglądający pomyślał: „Ale wesoło się bawią!

        Też chcę tego batonika, bo wtedy zdobędę przyjaciół!”.

        Jedyne co musisz zrobić, według reklamy, to kupić dany produkt.



        Twórcy reklamy posługują się różnymi technikami, by klienci kupili

        produkt, który jest reklamowany.



        SKOJARZENIA – używanie wyrazów i zdań, które kojarzą się

        klientowi z czymś, co dobrze zna, co jest pozytywne, miłe.
        ODWOŁANIA DO WYNIKÓW SONDAŻY – pokazanie, że produktu

        używa wiele osób, więc i ty powinieneś go mieć.

        PIOSENKI I RYMOWANKI – proste utwory muzyczne z tekstem,

        krótkie teksty z rymami, które zapadają w pamięć.

        GRAFIKI – zdjęcia, plansze, wnioski z badań nad produktem

        łatwo zapadają w pamięć.

        POWOŁYWANIE SIĘ NA OPINIE AUTORYTETÓW – wypowiedzi

        znanych osób: sportowców, aktorów, którzy mają siłę przekonywania.

        HUMOR − zabawne scenki, które wprawiają nas w zadowolenie.


        4.  W jakim celu przygotowuje się reklamy?

        5.  Gdzie możesz zobaczyć reklamy lub ich posłuchać?

             – Natalko, posprzątaj szybko ze stołu, bo zaraz będzie podwieczorek!
             – Już, mamo. Nawet nie musisz go reklamować, bo wiem,

             że będzie pyszny!

             – Dziękuję ci, córeczko. To najlepsza reklama mojego deseru.


        6.  Dlaczego mama uważa, że słowa Natalki są najlepszą reklamą jej deseru?

                                                                                                             43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50