Page 152 - 883806_Edukacja_dla_bezpieczenstwa_podrecznik_kl_8_
P. 152

Podsumowanie działu 3. w zadaniach




         1   Uzasadnij, dlaczego powinieneś starać się udzielić pierwszej pomocy komuś, kto jej potrzebuje. Podaj argumenty –
            moralne i prawne.

         2   Przy pomocy kogoś z rodziny lub kolegi, koleżanki zademonstruj układanie poszkodowanego w pozycji bocznej
            ustalonej. Zastosuj poznany na lekcji algorytm.


         3   Wymień stopnie utraty świadomości i scharakteryzuj każdy z nich.

         4   Połóż w swoim pokoju na kocu dowolny przedmiot – będzie on imitował poszkodowanego. Kilkakrotnie przećwicz
            algorytm RKO osoby dorosłej (z braku fantomu – bez uciśnięć i wdechów).

         5   Podaj różnice między algorytmem RKO osoby dorosłej a algorytmem RKO dziecka i niemowlęcia. Powiedz, z czego
            wynikają te różnice.

         6   Jakie są przyczyny rozmieszczenia AED w wielu miejscach?

         7   Przy pomocy kogoś z rodziny lub kolegi, koleżanki wykonaj odwrócenie na plecy osoby leżącej na brzuchu. Zastosuj
            poznany algorytm.


         8   Opisz kolejne kroki postępowania w przypadku zadławienia się przez osobę dorosłą.

         9   Przytocz argumenty, dlaczego nie wolno usuwać ciała obcego z rany.

        10   Przedstaw zasady postępowania w przypadku zawału i udaru. Wyjaśnij, dlaczego w obu przypadkach istotny jest czas.

         11   Powiedz, jaki środek jest najskuteczniejszy na poparzenia. Uzasadnij odpowiedź.

         12   Podaj sposoby ustabilizowania uszkodzonej kończyny dolnej.

         13   Opisz sposób postępowania w przypadku: a) ataku epilepsji; b) omdlenia.

         14   Omów czynności, które
            powinieneś wykonać, gdy
            trafisz na sytuację podobną do
            przedstawionej na zdjęciu nr 228.



















                                            Zdjęcie nr 224

                                      150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157