Page 208 - geografia 7
P. 208
5.6 Prezentowanie walorów własnego regionu
i planowanie wycieczki krajoznawczej
Podejmij temat z Które atrakcje turystyczne swojego regionu (przyrodnicze i kulturowe)
uważasz za najciekawsze?
z Co to jest krajoznawstwo?
z Czy spacer po rodzinnej miejscowości może być wycieczką krajoznawczą?
Walory przyrodnicze i kulturowe regionu,
które warto zaprezentować
Zorganizowanie ciekawej wycieczki wymaga zaangażowania. Wysiłek się jed-
nak opłaci, gdyż ta forma spędzania czasu – oprócz możliwości odpoczynku
– stwarza okazję do zdobycia wiedzy i nowych umiejętności. Wybierz po pięć
obiektów przyrodniczych i kulturowych własnego regionu, które uważasz za
warte zobaczenia przez innych. Mogą to być miejsca, które już znasz i które są
dla ciebie ważne, albo takie, które chcesz zwiedzić. Zaplanuj więc odpowied-
nio trasę wyprawy. Być może uda się ją zrealizować pod opieką nauczyciela
jako wycieczkę klasową lub razem z rodziną w czasie weekendu. Taki wypad
Krajoznawstwo – szczegółowy w teren to dobra okazja do poszerzania wiedzy z zakresu krajoznawstwa.
opis kraju bądź regionu; także Podczas wyprawy warto fotografować i zbierać materiały na temat regionu.
wszechstronna wiedza o kraju Umożliwi to przygotowanie prezentacji utrwalającej wspomnienia, która
rodzinnym, a zwłaszcza o swoim może stanowić dla innych zachętę do przyjazdu.
regionie, oraz gromadzenie wiadomości
o nim. Formy prezentacji walorów przyrodniczych i kulturowych
Kiedy wybierzesz już miejsca warte odwiedzenia w trakcie wycieczki, zasta-
nów się, w jakiej formie je przedstawisz innym. Dalej znajdziesz podpowiedzi,
jak można to zrobić. Zapoznaj się z podanymi propozycjami i wybierz tę
formę prezentacji, która najbardziej ci odpowiada.
Przy przygotowywaniu prezentacji pamiętaj o podaniu informacji biblio-
graficznych, czyli imion i nazwisk autorów czy tytułów wykorzystanych mate-
riałów, np. zdjęć, map, muzyki, tekstów.
206
28.11.2022 21:34:58
1128_883352 _geografia_kl7_LIFT_DRUK.indd 206 28.11.2022 21:34:58
1128_883352 _geografia_kl7_LIFT_DRUK.indd 206