Page 59 - 890017_GwK_podrecznik_cz-3_kl-1_2017
P. 59
1. Obejrzyj różne przyrządy służące do mierzenia długości. Powiedz,
czym się różnią. Które z nich są używane w twoim domu?
2. Na linijce 1 centymetr to odległość między dwiema długimi kreskami.
1 centymetr zapisujemy 1 cm.
1 cm 1 cm 1 cm 1 cm
3. Narysuj w zeszycie linię o długości 5 cm.
1. Przyłóż linijkę do kartki i przytrzymaj ją, aby się nie poruszała.
2. Następnie zacznij rysować linię od kreski oznaczonej cyfrą 0.
3. Zakończ rysować przy kresce oznaczonej cyfrą 5.
Narysowana linia ma długość 5 cm.
Narysuj w zeszycie linie o długości: 4 cm, 7 cm, 9 cm.
4. Zmierz i powiedz, jaką długość mają narysowane poniżej linie.
Ustaw linijkę tak, aby kreska z cyfrą 0 była umieszczona na początku
mierzonej linii. Następnie odczytaj liczbę, przy której kończy się
narysowana linia.
57