Page 59 - 890017_GwK_podrecznik_cz-3_kl-1_2017
P. 59

1.  Obejrzyj różne przyrządy służące do mierzenia długości. Powiedz,
                czym się różnią. Które z nich są używane w twoim domu?













            2.  Na linijce 1 centymetr to odległość między dwiema długimi kreskami.


                                         1 centymetr zapisujemy 1 cm.




                  1 cm                  1 cm                   1 cm             1 cm








            3.  Narysuj w zeszycie linię o długości 5 cm.
                1. Przyłóż linijkę do kartki i przytrzymaj ją, aby się nie poruszała.
                2. Następnie zacznij rysować linię od kreski oznaczonej cyfrą 0.
                3. Zakończ rysować przy kresce oznaczonej cyfrą 5.

















                Narysowana linia ma długość 5 cm.
                    Narysuj w zeszycie linie o długości: 4 cm, 7 cm, 9 cm.


            4.  Zmierz i powiedz, jaką długość mają narysowane poniżej linie.
                Ustaw linijkę tak, aby kreska z cyfrą 0 była umieszczona na początku
                mierzonej linii. Następnie odczytaj liczbę, przy której kończy się
                narysowana linia.







                                                                                                                57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64