Page 15 - 890342_GwK_podrecznik_cz-4_kl-2_2018
P. 15
Uczeń dwUnasty: — Żabom pomóc przejść przez szosę...
Uczeń trzynasty: — Zająć się gorylim losem!
Uczeń czternasty: — I sortować wszystkie śmieci...
a nie wrzucać je jak leci...
Uczeń piętnasty: — Łatać dziury ozonowe!
Uczeń szesnasty: — By powietrze było zdrowe! Piegża
Uczeń siedemnasty: — Trzeba chronić wieloryby,
mchy, porosty oraz grzyby,
glebę, trawę, leśną ściółkę,
piegżę, dzierzbę i gżegżółkę!
Uczeń osiemnasty: — Bo to przecież oczywiste,
że wspierają ekosystem!
Uczeń dziewiętnasty: — Bracia! Transparenty w górę!
Uczeń dwUdziesty: — Niech nasz głos brzmi zgodnym chórem!
Wszyscy ucznioWie (razem, wznosząc transparenty):
— Nie bądź, człeku, bity w ciemię!!!
Dbaj z zapałem o swą Ziemię!!!
Szanuj Ziemię ponad wszystko,
bo to twoje środowisko!!!
I innego, choćbyś chciał,
raczej już nie będziesz miał!!!
Małgorzata Strzałkowska
Panda wielka
1. Postarajcie się zrobić coś pożytecznego dla swojej okolicy.
Porozmawiajcie o tym w klasie.
2. Ułóż życzenia, które możesz przekazać Ziemi w dniu jej święta.
Napisz je w zeszycie.
3. Gdyby w twojej miejscowości postanowiono zlikwidować park, skwer
lub plac zabaw, jakich można użyć haseł, aby przekonać dorosłych
do wycofania się z takiego zamiaru? Wymyśl hasła i je napisz.
4. Poszukaj informacji o organizacjach ekologicznych i dowiedz się,
na czym polega ich działalność. Opisz jedną z nich.
13