Page 62 - 890696_GWK_podrecznik_MAT_kl3_cz 1_2019
P. 62
53. To nie takie straszne
Szacowanie długości odcinka lub jakiegoś przedmiotu
oznacza określenie w przybliżeniu, bez mierzenia, jaką
może mieć on długość.
1. Oszacuj, jaką długość może mieć każdy z odcinków. Przerysuj tabelę
do zeszytu i uzupełnij kolumnę dotyczącą szacowanej długości
odcinka. Za pomocą linijki zmierz dokładnie długość każdego odcinka.
Wyniki pomiarów zapisz we właściwej kolumnie tabeli.
Szacowana Zmierzona
L M Nazwa odcinka długość długość
LM ? ?
N O
? ?
NO
P R
PR ? ?
S T ST ? ?
UW ? ?
U W
2. Oszacuj, jaka jest różnica długości między odcinkiem AB i CD, czyli
o ile dłuższy od odcinka AB jest odcinek CD. Przepisz zdanie do zeszytu
i je uzupełnij.
A B
C D
?
Szacowana różnica długości między odcinkiem AB i CD to cm.
a) Zmierz linijką długość obu odcinków, oblicz różnicę ich długości.
Zapisz odpowiedź.
? ?
Odcinek AB jest od odcinka CD o cm.
60