Page 67 - 890696_GWK_podrecznik_MAT_kl3_cz 1_2019
P. 67
57. Słone bogactwo
1. Ekierka i linijka to przyrządy kreślarskie. Kuba za pomocą
linijki narysował linie równoległe. Narysuj takie same linie,
używając linijki.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Kuba chciał narysować linie równoległe. Aby rysunek był dokładny,
wykorzystał do rysowania linijkę i ekierkę.
1. 2. Następnie, nie poruszając ekierką,
Najpierw rysuję
przykładam linijkę do jej boku.
przy ekierce linię. 0 1
2
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
3
4
5
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 6 7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
3. Przesuwam ekierkę przy linijce do dołu. 4. Rysuję drugą linię.
0
0
1
2
3
4
5
6
7
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 1 2 3 4 5 6
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
5. 14 15 16 14 15 16
Teraz jestem pewien, że
narysowałem dwie linie
równoległe.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
2. Narysuj na kartce z bloku kilka par linii równoległych. Rysuj tak jak Kuba.
65