Page 37 - informatyka 5
P. 37
2.2 Korzystamy z nowoczesnych źródeł informacji
Podejmij temat
Czy można powiedzieć, że elektroniczna forma zdobywania
i przechowywania informacji zdominowała formę tradycyjną?
Uzasadnij swoją wypowiedź.
<ZILaKaRVM łZ»LĊI QVNWZUIKRQ Tradycyjne źródła informacji
_ NWZUQM XIXQMZW_MR S[QÍńSQ
KbI[WXQ[UI KWZIb KbáģKQMR bI[\á-
XW_IVM [Í XZbMb KaNZW_W XZbM-
\_WZbWVM łZ»LĊI QVNWZUIKRQ
VW_MR OMVMZIKRQ U QV XZW-
OZIUa U]T\QUMLQITVM XTI\NWZUa
ML]SIKaRVM M JWWSQ [ĊW_VQSQ
Q MVKaSTWXMLQM QV\MZVM\W_M
1. Na infografikach zostały
przedstawione źródła infor-
macji – tradycyjne i nowej
generacji. Jakie są ich wady,
a jakie zalety?
Źródła informacji nowej generacji
Encyklopedie Multimedialne
i słowniki programy edukacyjne
elektroniczne
Umożliwiają naukę
Odnajdziesz tu informacje z wykorzystaniem wielu
dotyczące nieznanych pojęć środków przekazu, wśród
lub sprawdzisz pisownię wyrazów. których ważną rolę
odgrywa interaktywność.
Można z nich korzystać
Platformy edukacyjne również przez internet.
Ułatwiają kształcenie
na odległość za pośrednictwem E-booki
internetu. Użytkownicy Książki w formie
mogą korzystać z zasobów elektronicznej można
zgromadzonych na wyświetlać na ekranie
platformie, ale również monitora komputerowego,
mogą się ze sobą kontaktować, smartfona lub korzystać
wymieniać wiedzą i doświadczeniem. z czytników e-booków.
35