Page 62 - informatyka 5
P. 62
3.4 Redagujemy artykuły do gazetki szkolnej – projekt grupowy
P
Podejmij tematodejmij temat
Jak opisywano wydarzenia dawniej, a jak opisuje się je obec-
nie? Jakie są zalety i wady obu sposobów opracowywania
tekstów – dawnego i współczesnego?
? _QMT] [bSWĊIKP ]KbVQW_QM ZMLIO]RÍ OIbM\SQ [bSWTVM T]J STI[W_M =UQM[bKbIRÍ _ VQKP ZWbUIQ\M \MS[\a"
IZ\aS]Ċa _a_QILa b KQMSI_aUQ T]LłUQ [XZI_WbLIVQI b _aLIZbMČ [bSWTVaKP _QMZ[bM WXW_QILIVQI
_[\I_QIRÍ _aSWVIVM XZbMb [QMJQM bLRáKQI Q Za[]VSQ WZIb XZbaOW\W_]RÍ SZbań»_SQ /IbM\SI [bSWTVI XW-
_QVVI JaÏ M[\M\aKbVQM _aSWVIVI I \MS[\a WLXW_QMLVQW [NWZUI\W_IVM ?IZ\W bI[\W[W_IÏ QVQKRIĊ
KbaTQ XQMZ_[bÍ LMSWZIKaRVÍ TQ\MZá _ IZ\aS]TM Q XIUQá\IÏ W bIKPW_IVQ] ]UQIZ] _ bLWJQMVQIKP
1. Przygotujcie wspólnie z koleżankami i kolegami artykuły do gazetki szkolnej. Napiszcie w edytorze tekstu
sprawozdania z:
– przedstawienia Szkolnego Koła Teatralnego pt. Jak pomóc? (grupa I),
– zawodów sportowych dla uczniów klas IV i V (grupa II),
– dwudniowej wycieczki klasowej do Krakowa (grupa III).
Po napisaniu tekstu sformatujcie go. Do treści artykułu zastosujcie czcionkę Arial, rozmiar 12, wyjustowanie,
a do tytułu – rozmiar 16, wyśrodkowanie i pogrubienie. Wstawcie inicjał i zadbajcie o estetyczny wygląd ar-
tykułu. Zapiszcie wykonaną pracę w folderze Dokumenty, a następnie zaprezentujcie swój artykuł w klasie.
Krok po kroku
2
Sformatuj tytuł artykułu:
5
zaznacz tytuł 1 ,
na karcie Narzędzia główne 2
3
kliknij w rozwijaną listę i wybierz
4
czcionkę Book Antiqua 3 ,
1
określ rozmiar czcionki – 16 4 ,
wyśrodkuj tekst 5 i zastosuj po-
6
grubienie 6 .
60