Page 65 - informatyka 5
P. 65
3.5 Tworzymy szatę graficzną gazetki szkolnej
Podejmij temat
Jak myślisz: która z gazet bardziej za-
interesuje odbiorcę? Dlaczego? Kiedy
grafika może zniechęcić do przeczyta-
nia artykułu? Co to znaczy, że ilustracja
powinna pasować do treści?
3WTWZW_M KbI[WXQ[UI JIZLbQMR XZbaKQÍOIRÍ ]_IOá VQń XZI[I bI_QMZIRÍKI \MS[\a JMb QT][\ZIKRQ ;bI\I OZI-
ځKbVI RM[\ JIZLbW _IńVI OLań WLJQWZKa [bKbMO»TVQM UĊWLbQ T]LbQM KbáģKQMR [QáOIRÍ XW IZ\aS]Ċa QT][\ZW-
_IVM JIZ_VÍ OZIځSÍ ,TI\MOW _ OIbM\KM [bSWTVMR VQM XW_QVVW bIJZISVÍÏ SWTWZW_aKP Za[]VS»_ Q bLRáÏ
VIRTMXQMR _aSWVIVaKP XZbMb ]KbVQ»_ ZMLIS\WZ»_ OIbM\SQ <ZbMJI RMLVIS XIUQá\IÏ ńMJa OZIځSI XI[W-
_IĊI LW \ZMģKQ Q VQM XZba[ĊIVQIĊI \MS[\] 6QM VITMńa [\W[W_IÏ bJa\ _QMT] SWTWZ»_ Q bLWJQMČ OLań UWńM \W
WL_ZIKIÏ ]_IOá WL \ZMģKQ IZ\aS]Ċ]
Więcej na temat
Grafika komputerowa to dział informatyki, który
zajmuje się przetwarzaniem obrazów lub zdjęć przy
użyciu odpowiednich programów. Do lat osiemdzie-
siątych XX wieku była wykorzystywana głównie przez
instytucje rządowe, ośrodki badawcze i duże firmy. Na
początku lat dziewięćdziesiątych, w związku z rozwo-
jem techniki cyfrowej, nastąpiło jej upowszechnienie.
Obecnie z grafiką komputerową (cyfrową) spotykamy
się na co dzień. Jest ona przez niektórych zaliczana
do dyscyplin artystycznych, jak np. malarstwo czy
rzeźba.
1. Wraz z grupą kolegów i koleżanek wybierz jeden z przygotowanych na poprzednich zajęciach artykułów do
gazetki szkolnej. Wykonaj w edytorze grafiki ilustrację tematycznie związaną z treścią artykułu. Następnie
wstaw tło pod tekstem. Możesz również umieścić pod tekstem obraz (jako tło). Zapisz wykonaną pracę.
63