Page 53 - informatyka 6
P. 53
Podsumowanie działu 2
1 Czy znasz te pojęcia? Wyjaśnij znaczenie każdego z nich.
netykieta tutorial chmura
adres IP wideokonferencja Office 365 Education
zakładki przeglądarki internetowej platforma edukacyjna OneDrive
e-learning Web 2.0 OneNote
e-learning synchroniczny 3D Microsoft Teams
e-learning asynchroniczny Google Earth, Earth Pro czat, forum internetowe
webinarium symulator lotu nick
2 Jak zinterpretujesz przedstawioną grafikę?
W jaki sposób odbywa się e-lear-
ning? Na czym polega? W co powinien
być wyposażony komputer lub tablet,
aby można było użyć go do nauki na
odległość? Dla kogo e-learning jest
szczególnie przydatny? Czego można
nauczyć na odległość, a czego – nie
można? Uzasadnij swoje wypowiedzi.
3 Odpowiedz na pytania.
• Na czym polega udział w webinarium?
• Czym się różni e-learning synchroniczny od e-learningu asynchronicznego?
• Co to jest netykieta? Jak wyjaśnisz to pojęcie młodszemu koledze?
• Wymień wady i zalety pracy w chmurze.
• Na czym polega korzystanie z usługi Office 365?
4 Wymyśl zakończenia rozpoczętych zdań. Przedstaw swoją wypowiedź w klasie.
Web 2.0… Tutorial…
Adres IP komputera… Office 365…
5 Korzystając z usługi Office 365, przygotuj wspólnie z kolegą lub koleżanką notatkę na temat netykiety.
6 Zorganizuj wspólnie z koleżankami i kolegami klasowy konkurs na wykonanie plakatu prezentującego
e-learning. Wykorzystajcie napisane i wydrukowane w edytorze tekstu informacje oraz samodzielnie nary-
sowane obrazki w edytorze grafiki. Nadajcie pracy tytuł E-learning – nauczanie XXI wieku.
51