Page 40 - informatyka 7
P. 40
7 Powiedz, które zakończenia zdań są poprawne.
1) Lista kroków algorytmu polega na przedstawieniu
a) w potocznym języku kolejnych czynności podejmowanych w celu rozwiązania problemu.
b) listy kolejnych czynności, które należy wykonać w celu rozwiązania problemu.
c) rozwiązania algorytmu w postaci graficznej, z użyciem bloków, z zachowaniem określonej kolejności
wykonywanych czynności.
2) Program JavaBlock służy do tworzenia i testowania
a) skryptów. b) robotów. c) schematów blokowych.
3) Python to
a) wizualny język programowania.
b) aplikacja przeznaczona do kodowania.
c) tekstowy język programowania.
4) Adres bezwzględny to
a) $A1 . b) $A1$ . c) $A$1 .
5) Wykres liniowy przedstawia
a) zmiany zachodzące w różnych odstępach czasu.
b) zmiany zachodzące w równych odstępach czasu.
c) dane w celu ich porównania w określonym czasie.
6) Adresowanie bezwzględne polega na tym, że adres komórki ze znakiem $ (dolar), np. $E$1, podczas
kopiowania formuł
a) nie zmienia się. b) zmienia się. c) zmienia się losowo.
8 Powiedz, za pomocą którego z przedstawionych bloków można zastosować algorytm iteracyjny.
9 Powiedz, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
z Algorytm składa się ze ściśle określonego ciągu uporządkowanych cech.
z Schemat blokowy algorytmu służy do prezentacji rozwiązania problemu w postaci graficznej.
z Rekurencja to instrukcja, która wywołuje sama siebie i zawsze powtarza się w nieskończoność.
z Robota Dash można zaprogramować w aplikacji, np. Blockly.
z Do programowania tekstowego w Pythonie używa się bloczków z instrukcjami.
z Do obliczenia wyników tabliczki mnożenia należy zastosować wyłącznie adresowanie bezwzględne.
z Funkcja JEŻELI w arkuszu kalkulacyjnym zawiera warunek.
z Wykres kolumnowy służy do zaprezentowania udziału poszczególnych części w całości.
10 Napisz program w Pythonie, który zapyta użytkownika o jego wiek. W zależności od podanej odpowiedzi (podanej
jako liczba całkowita) zostanie wyświetlony komunikat:
z Jesteś niepełnoletni. (dla wieku niższego niż 18 lat),
z Jesteś pełnoletni. (dla wieku równego 18 lat lub wyższego niż 18 lat).
11 Zorganizujcie w grupach konkurs na wykonanie 3-etapowej gry w środowisku Scratch. W swoich projektach
zastosujcie kilka postaci. Wykorzystajcie zmienną czas lub punkty. Do gry dołączcie ekran powitalny
z wyjaśnieniem, na czym polega gra, informację o przejściu do kolejnego etapu oraz komunikat o zakończeniu gry.
38