Page 40 - informatyka 7
P. 40

7   Powiedz, które zakończenia zdań są poprawne.

             1)   Lista kroków algorytmu polega na przedstawieniu
                 a)  w potocznym języku kolejnych czynności podejmowanych w celu rozwiązania problemu.
                 b)  listy kolejnych czynności, które należy wykonać w celu rozwiązania problemu.
                 c)   rozwiązania algorytmu w postaci graficznej, z użyciem bloków, z zachowaniem określonej kolejności
                   wykonywanych czynności.
             2)  Program JavaBlock służy do tworzenia i testowania
                 a)  skryptów.              b)  robotów.               c)  schematów blokowych.
             3)  Python to
                 a)  wizualny język programowania.
                 b)  aplikacja przeznaczona do kodowania.
                 c)  tekstowy język programowania.
             4)  Adres bezwzględny to
                 a)  $A1 .                  b)  $A1$ .                 c)  $A$1 .
             5)  Wykres liniowy przedstawia
                 a)  zmiany zachodzące w różnych odstępach czasu.
                 b)  zmiany zachodzące w równych odstępach czasu.
                 c)  dane w celu ich porównania w określonym czasie.

             6)  Adresowanie bezwzględne polega na tym, że adres komórki ze znakiem $ (dolar), np. $E$1, podczas
                 kopiowania formuł
                 a)  nie zmienia się.       b)  zmienia się.           c)  zmienia się losowo.

         8   Powiedz, za pomocą którego z przedstawionych bloków można zastosować algorytm iteracyjny.











         9   Powiedz, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

                 z  Algorytm składa się ze ściśle określonego ciągu uporządkowanych cech.
                 z  Schemat blokowy algorytmu służy do prezentacji rozwiązania problemu w postaci graficznej.
                 z  Rekurencja to instrukcja, która wywołuje sama siebie i zawsze powtarza się w nieskończoność.
                 z  Robota Dash można zaprogramować w aplikacji, np. Blockly.
                 z  Do programowania tekstowego w Pythonie używa się bloczków z instrukcjami.
                 z  Do obliczenia wyników tabliczki mnożenia należy zastosować wyłącznie adresowanie bezwzględne.
                 z  Funkcja JEŻELI w arkuszu kalkulacyjnym zawiera warunek.
                 z  Wykres kolumnowy służy do zaprezentowania udziału poszczególnych części w całości.
        10   Napisz program w Pythonie, który zapyta użytkownika o jego wiek. W zależności od podanej odpowiedzi (podanej
             jako liczba całkowita) zostanie wyświetlony komunikat:

                 z  Jesteś niepełnoletni. (dla wieku niższego niż 18 lat),
                 z  Jesteś pełnoletni. (dla wieku równego 18 lat lub wyższego niż 18 lat).

         11   Zorganizujcie w grupach konkurs na wykonanie 3-etapowej gry w środowisku Scratch. W swoich projektach
             zastosujcie kilka postaci. Wykorzystajcie zmienną czas lub punkty. Do gry dołączcie ekran powitalny
             z wyjaśnieniem, na czym polega gra, informację o przejściu do kolejnego etapu oraz komunikat o zakończeniu gry.

                                       38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45