Page 5 - informatyka 8
P. 5
Spis treści
iprezentujemy– prace
1. Rozwiązywanieproblemówiprogramowanie 3. Planujemy, tworzymy
algorytmów ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 5 projektowe ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 61
Link do wiedzy 3.1. Szkolne wspomnienia – projekt animacji w GIMP –– 62
Algorytmy w różnych dziedzinach życia ––––––––––––––––– 6
3.2. Jak zaprezentować zdjęcia i filmy z życia szkoły ––– 66
1.1 Formułowanie, analizowanie i rozwiązywanie 3.3. Projekt plakatu na uroczystość szkolną –––––––––––– 70
problemów. Funkcje arkusza kalkulacyjnego –––––––– 8
1.2 Algorytmiczne rozwiązywanie problemów Link do wiedzy ––––––––––––––––––––––––––– 74
Rodzaje stron internetowych
warunkowych ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 12
1.3 Algorytm Euklidesa ––––––––––––––––––––––––––––––––– 15 3.4. Wycieczki szkolne – projekt strony internetowej 76
w języku HTML
––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1.4 Stosowanie wizualnego języka programowania Podsumowanie działu 3 –––––––––––––––––––––––––––––––– 82
do rozwiązywania problemów ––––––––––––––––––––– 20
Link do wiedzy
Złota proporcja, czyli tajemnicze liczby Fibonacciego –– 24 Indeks –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 86
1.5 Wybrane sposoby wyszukiwania i sortowania
elementów w zbiorze –––––––––––––––––––––––––––––– 26
1.6 Iteracje w środowisku Scratch ––––––––––––––––––––– 29
1.7 Pętle i podprogramy w języku Python –
programowanie i testowanie algorytmów ––––––––– 33
1.8 Tablice i moduły w języku programowania
Python ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 36
Podsumowanie działu 1 ––––––––––––––––––––––––––––––––– 40
2. Możliwościkomputerówisieci– zastosowanie
technikicyfrowej –––––––––––––––––––––––––––––––––– 43
Link do wiedzy
Korzystanie z technologii informacyjnej – pasja czy
konieczność? ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 44
2.1. Sieci komputerowe, czyli jak zaprezentować wiedzę
z wykorzystaniem chmury –––––––––––––––––––––––––– 46
2.2. Przygotowujemy szkolną debatę – współpraca
w chmurze –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 51
2.3. Wykorzystanie narzędzi edytora tekstu
do prezentowania treści związanych z informatyką 55
Podsumowanie działu 2 –––––––––––––––––––––––––––––––– 59