Page 5 - informatyka 8
P. 5

Spis treści




                                                                                        iprezentujemy– prace
          1.     Rozwiązywanieproblemówiprogramowanie            3.     Planujemy, tworzymy


             algorytmów    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  5  projektowe    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  61
          Link do wiedzy                                         3.1.  Szkolne wspomnienia – projekt animacji w GIMP   ––   62
          Algorytmy w różnych dziedzinach życia    –––––––––––––––––   6
                                                                 3.2.  Jak zaprezentować zdjęcia i filmy z życia szkoły   –––  66
          1.1   Formułowanie, analizowanie i rozwiązywanie       3.3.  Projekt plakatu na uroczystość szkolną   ––––––––––––  70
             problemów. Funkcje arkusza kalkulacyjnego   ––––––––   8
          1.2  Algorytmiczne rozwiązywanie problemów             Link do wiedzy             –––––––––––––––––––––––––––   74
                                                                 Rodzaje stron internetowych
             warunkowych   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  12
          1.3  Algorytm Euklidesa   –––––––––––––––––––––––––––––––––  15  3.4.  Wycieczki szkolne – projekt strony internetowej    76
                                                                     w języku HTML
                                                                                    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––
          1.4  Stosowanie wizualnego języka programowania        Podsumowanie działu 3    ––––––––––––––––––––––––––––––––   82
             do rozwiązywania problemów   –––––––––––––––––––––  20
          Link do wiedzy
          Złota proporcja, czyli tajemnicze liczby Fibonacciego   ––   24  Indeks   ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––   86
          1.5  Wybrane sposoby wyszukiwania i sortowania
             elementów w zbiorze    ––––––––––––––––––––––––––––––  26
          1.6  Iteracje w środowisku Scratch   –––––––––––––––––––––  29
          1.7  Pętle i podprogramy w języku Python –
             programowanie i testowanie algorytmów    –––––––––  33
          1.8  Tablice i moduły w języku programowania
             Python   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  36
          Podsumowanie działu 1   –––––––––––––––––––––––––––––––––  40


          2.    Możliwościkomputerówisieci– zastosowanie



             technikicyfrowej    ––––––––––––––––––––––––––––––––––   43

          Link do wiedzy
          Korzystanie z technologii informacyjnej – pasja czy
          konieczność?   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  44
          2.1.  Sieci komputerowe, czyli jak zaprezentować wiedzę
             z wykorzystaniem chmury   ––––––––––––––––––––––––––  46
          2.2.  Przygotowujemy szkolną debatę – współpraca
             w chmurze   ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  51
          2.3.  Wykorzystanie narzędzi edytora tekstu
             do prezentowania treści związanych z informatyką   55

          Podsumowanie działu 2    ––––––––––––––––––––––––––––––––  59
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10