Page 76 - informatyka 8
P. 76
Rodzaje stron internetowych
Przy podziale stron internetowych należy wziąć pod uwagę
funkcje, jakie mają spełniać, ich wygląd oraz stopień rozbu-
dowania. Cel powstania strony warunkuje zaprogramowa-
nie konkretnych funkcjonalności. Granice takiego podziału
nie są jednak ostre, np. strona firmowa, której głównym ce-
lem jest reklama, może zawierać dział sprzedaży produktów,
czyli mieć cechy sklepu internetowego.
One Page [czytaj łan pejdż] – prosta strona, która Multi Page [czytaj multi pejdż] – strona
nie wymaga korzystania z zakładek, gdyż wszystkie rozbudowana, z zakładkami, które stanowią
informacje znajdują się na stronie głównej podstrony
o najważniejsze informacje podane w zwięzłej formie o dostarczenie wielu informacji (dużej ilości treści)
o atrakcyjny wygląd mający przyciągać uwagę o wykorzystanie linkowania zewnętrznego
odbiorców (hiperłączy do innych stron)
o łatwa, intuicyjna nawigacja po stronie o uniwersalność (dostosowanie do różnych celów)
o dostosowanie do urządzeń mobilnych o różnorodność wyglądu strony głównej
o małe zużycie transferu i poszczególnych podstron
o przemyślana nawigacja po stronie
o dostosowanie do urządzeń mobilnych
SZKOŁA KLASY 1-3
PODSTAWOWA
W NIECHORZU KLASY 4-8
AKTUALNOŚCI
WSPÓŁPRACUJ Z NAMI
DLA RODZICÓW
DLA UCZNIÓW
SZKOŁA
Wizytówka najczęściej przybiera formę One Page. Przykładem strony firmowej może być internetowa
Stosowana jest do przekazywania podstawowych strona szkoły. Składa się zazwyczaj z wielu zakładek
i najważniejszych informacji. Pełni funkcję reklamową. (Multi Page), na których znajdują się szczegółowe,
podzielone tematycznie informacje. Strona korpora-
cyjna przedstawia zazwyczaj profil firmy bądź marki,
a strona produktowa – ofertę usług lub produktów.
74