Page 65 - 890989_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz2
P. 65

Znaki nierówności


          1. Odpowiedz na pytania na podstawie obrazka.


           1.  Ile jest dzieci?                            4.  Czego jest mniej – dzieci czy sanek?
           2.  Ile mają sanek?                             5.  Czego jest więcej – czapek czy szalików?
           3.  Czego jest więcej – dzieci czy sanek?


















                            3 to więcej niż 1                 1 to mniej niż 3


                                       >
                                                                       <
                                   3   1                             1   3


        2. Przeczytaj podpisy pod rysunkami według wzorów.


                                 >
                              5   4  Liczba 5 jest większa od liczby 4.                                         63
                                 <
                              4   5  Liczba 4 jest mniejsza od liczby 5.
                                 =
                              5   5  Liczba 5 jest równa liczbie 5.



                               5                                 5                                 5
                               4                                 3                                 2

                                                               <
                                                  >
                                                                                                 <
                             <
                                                                                    >
                >
             5   4        4   5                5   3        3   5                5   2        2   5
                               5                                 5                                 5
                               1                                 0                                 5

                                                               <
                                                  >
                             <
                 >
             5   1        1   5                5   0        0   5                5 = 5       5 = 5
        3. Porównaj liczby. Zamiast znaku zapytania zaproponuj odpowiedni znak: >, < lub =. Zapisz te
           przykłady w zeszycie.

             4  ?  3              3  ?  1             2  ?  1               4  ?  1             3  ?  3


             2  ?  3              2 ? 4               3 ? 0                 0 ? 2               0 ? 4
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70