Page 40 - 890991_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz4
P. 40
Dodawanie i odejmowanie w drugiej dziesiątce
1. Policz kwiatki na każdej rabatce.
A Y
krokusy sasanki
U E
38
zawilce konwalie
• Wymień litery, którymi oznaczone są rabatki, w kolejności od rabatki, na której jest najwięcej
kwiatków, do rabatki, na której jest ich najmniej. Zapisz te liczby (A – 11) w zeszycie.
• Odpowiedz na pytania.
– Na której rabatce jest więcej kwiatków: na U czy na A, na Y czy na E, na A czy na E?
– Na której rabatce jest mniej kwiatków: na U czy na E, na Y czy na A, na E czy na Y?
<
• Odpowiedzi zapisz w zeszycie za pomocą liczb i znaków nierówności, np.: U czy A – 10 11.
2. Oblicz.
=
+
=
+
=
=
10 0 11 1 11 – 0 13 – 0
+
+
10 3 = 11 0 = 11 – 1 = 13 – 3 =
=
+
=
=
=
+
10 1 11 2 12 – 1 13 – 1
+
=
=
=
+
=
10 2 12 1 12 – 2 13 – 2