Page 43 - 890991_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz4
P. 43
Dodawanie w drugiej dziesiątce
1. Uzupełnij zadania na podstawie ilustracji na s. 40. Rozwiąż zadania. Wybierz pasujące do nich
rozwiązania. Oblicz. Ułóż odpowiedzi.
matematyczaków dobiegło do mety, a jeszcze
nie dobiegło. Ile matematyczaków uczestniczy w biegu?
matematyczaków uczestniczyło w biegu
primaaprilisowym. matematyczaków jeszcze nie
dobiegło. Ile matematyczaków dobiegło do mety?
matematyczaków uczestniczyło w biegu
primaaprilisowym. matematyczaków dobiegło
do mety. Ile matematyczaków jeszcze nie dobiegło
do mety?
=
=
=
=
+
+
10 3 10 2 14 – 10 14 – 1 41
+
+
=
=
=
+
=
10 4 4 10 12 2 14 – 4
• Czy każde zadanie ma tylko jedno rozwiązanie?
2. Porównaj liczby.
10 ? 11 11 ? 12 14 ? 11 13 ? 11 10 ? 13
14 ? 12 10 ? 14 12 ? 13 10 ? 12 13 ? 14
3. Oblicz. Zapisz obliczenia w zeszycie.
+
=
+
+
=
=
10 1 10 2 10 3
+
+
+
10 4 = 11 1 = 11 2 =
=
+
=
+
11 + 3 12 2 13 1 =
• Wskaż na s. 40 matematyczaki, które mają liczby oznaczające te wyniki.