Page 45 - 890992_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz5
P. 45
Uff… Zrobiliśmy sobie chwilę przerwy i zaśpiewaliśmy
mamie Agatki piosenkę.
Potem sprawdzaliśmy przepuszczalność gliny i piasku.
słoik
filtr
papierowy
piasek sproszkowana glina
Piasek przepuścił wodę. Glina spęczniała i prze-
puściła tylko część wody. 43
A na koniec zajęć badaliśmy plastyczność piasku i gliny.
Piasek nie jest plastyczny. Wie to każdy, kto budował
z niego zamki.
Glina jest plastyczna. Ulepiliśmy z niej różne figurki.
Jedną z nich podarowaliśmy mamie Agatki w podziękowaniu
za interesujące zajęcia.
Ciekawe, czym się zajmują mamy innych dzieci z naszej klasy.
1. Kto przygotował dla dzieci doświadczenia z piaskiem i gliną? 26
2. Jakimi zmysłami mogły dzieci badać właściwości piasku i gliny? maja
3. Gdzie mają zastosowanie piasek i glina?
4. Jakie właściwości ma piasek, a jakie – glina? Dzień Matki
5. Na jakiej drodze szybciej znikną kałuże po deszczu – na piaszczystej
czy na gliniastej?
6. Ułóż życzenia dla swojej mamy i zapisz je w zeszycie.