Page 47 - 890992_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz5
P. 47

Odejmowanie od 13 z przekroczeniem progu dziesiątkowego


          1.  Tata uczy Filipa, jak organizować swój czas. Chłopiec zaplanował
           zajęcia na cały tydzień. Przeczytaj zapiski Filipa.



              Dzień tygodnia                       Zajęcia                           Godziny



               poniedziałek                      pływanie                     od 3.00 do 4.00



                   wtorek                 kurs angielskiego                   od 5.00 do 6.00




                    środa                   czytanie książki                  od 7.00 do 8.00



                 czwartek                 zabawa robotami                     od 6.00 do 7.00



                   piątek                 kurs angielskiego                   od 5.00 do 6.00




                   sobota                  jazda na rowerze                  od 10.00 do 12.00
                                                                                                                45

                 niedziela                  dzień z rodziną                        cały dzień



        •    Wymień z pamięci kolejne dni tygodnia: od poniedziałku
           do niedzieli, a potem w odwrotnej kolejności.

        •    W jakich dniach tygodnia i w jakich godzinach Filip chodzi na kurs
           angielskiego?


        •    Co Filip zaplanował w czwartek? Ile czasu na to przeznaczył?

        •    Ile godzin Filip będzie jeździł na rowerze? Jaki to będzie dzień
           tygodnia?


        •    Co Filip zaplanował na niedzielę? Ile czasu na to przeznaczył?

        2.  Oblicz i sprawdź. Licz na liczydełku lub w pamięci.
           Zapisz obliczenia w zeszycie. Objaśnij swój sposób liczenia.

             13 – 4 =                             13 – 5 =                               13 – 6 =



             13 – 7 =                             13 – 8 =                               13 – 9 =
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52