Page 56 - 890992_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz5
P. 56
Dodawanie do 5 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
1. W czym są podobne, a czym się różnią podane pary przykładów?
9 + 7 = 8 + 9 = 7 + 6 = 6 + 8 =
7 + 9 = 9 + 8 = 6 + 7 = 8 + 6 =
• Oblicz wyniki w każdej parze przykładów. Porównaj je.
• Z każdej pary przykładów wybierz ten, który był dla ciebie
łatwiejszy do obliczenia. Uzasadnij swój wybór.
Dodawanie jest przemienne.
7 + 4 = 11
4 + 7 = 11
7 + 4 = 4 + 7 = 11
54
• Objaśnij, co to znaczy, że dodawanie jest przemienne.
2. Oblicz w pamięci lub na palcach i podaj wyniki.
6 + 9 = 9 + 6 = 8 + 9 = 9 + 8 = 7 + 8 = 8 + 7 =
3. Olaf zatemperował 5 kredek i zostało mu jeszcze do
zatemperowania o 6 kredek więcej, niż zatemperował.
• Ile kredek ma jeszcze Olaf do zatemperowania?
• Ile razem kredek ma Olaf?
4. Oblicz i sprawdź. Licz na liczydełku lub w pamięci.
Zapisz obliczenia w zeszycie. Objaśnij swój sposób liczenia.
5 + 6 = 5 + 7 = 5 + 8 = 5 + 9 =