Page 30 - 890600_JiMS_Mysle_i_licze_kl2_srodki_1-80
P. 30

Mnożenie i dzielenie przez 3 w zakresie 15



            1. Przeczytaj, co mówią matematyczaki, a potem uzupełnij tabele.


                                   Pod każdą liczbą
                                w tabeli napisz liczbę            1      2      3      4       5
                                    3 razy większą.






                                                                                    Pod każdą liczbą
                            3      6      9      12     15                        w tabeli napisz liczbę

                                                                                     3 razy mniejszą.




           2. Dopisz brakujące liczby tak, aby równości były poprawne. W ostatniej kolumnie zapro-
             ponuj własne przykłady, by otrzymać podane wyniki.

                                                                 =
                                                                                                        =
                                                         :
                                                                                                :
                     =
              3 · 1                                   3            1                                      3
                                                                 =
                                                                                                :
                                                         :
                                                                                                        =
                     =
              3 · 2                                   6            2                                      5
                                                                                                :
                                                                                                        =
                                                                 =
                     =
                                                         :
     28       3 · 3                                   9            3                                      6
                                                                                                        =
                                                                                                :
                     =
                                                                 =
                                                         :
              3 · 4                                  12            4                                      2
                                                                                                        =
                     =
                                                                                                :
                                                                 =
                                                         :
              3 · 5                                  15            5                                      4
            3. Monika podzieliła tasiemkę o długości 9 m na 3 równe części. Potem
             każdą część znowu podzieliła na 3 równe części. Jaką długość ma
             teraz każda część tasiemki?
                                                              Możesz wykonać
                                                                   rysunek.








              Odpowiedź:
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35