Page 30 - 890600_JiMS_Mysle_i_licze_kl2_srodki_1-80
P. 30
Mnożenie i dzielenie przez 3 w zakresie 15
1. Przeczytaj, co mówią matematyczaki, a potem uzupełnij tabele.
Pod każdą liczbą
w tabeli napisz liczbę 1 2 3 4 5
3 razy większą.
Pod każdą liczbą
3 6 9 12 15 w tabeli napisz liczbę
3 razy mniejszą.
2. Dopisz brakujące liczby tak, aby równości były poprawne. W ostatniej kolumnie zapro-
ponuj własne przykłady, by otrzymać podane wyniki.
=
=
:
:
=
3 · 1 3 1 3
=
:
:
=
=
3 · 2 6 2 5
:
=
=
=
:
28 3 · 3 9 3 6
=
:
=
=
:
3 · 4 12 4 2
=
=
:
=
:
3 · 5 15 5 4
3. Monika podzieliła tasiemkę o długości 9 m na 3 równe części. Potem
każdą część znowu podzieliła na 3 równe części. Jaką długość ma
teraz każda część tasiemki?
Możesz wykonać
rysunek.
Odpowiedź: