Page 55 - 891403 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 2
P. 55

Kolejność wykonywania działań. Dzielenie i odejmowanie w zakresie 25

            1. Oblicz według wzoru. Najpierw dziel, potem odejmuj.


                5                                                   4
            10 : 2 – 3 = 5 – 3 =                               20 : 5 – 2 =



                       25 : 5 – 4 =                               4 : 1 – 4 =


                        15 : 3 – 2 =                                                      0 : 5 – 0 =



            2. Listonosz włożył 10 listów do dwóch przegródek w torbie, po tyle

            samo  listów  do  każdej  przegródki.  Doręczył  już  3  listy  z  jednej
            przegródki. Ile listów zostało jeszcze w tej przegródce?



                                         Rozwiązałem zadanie tak:

                                         1.  Liczba listów w jednej przegródce.
                                           10 : 2 = 5

                                         2. Liczba listów pozostałych w przegródce.

                                           5 – 3 = 2
                                                                                                                53





                                        Proponuję połączyć te rozwiązania i zapisy.

                                                        10 : 2 – 3 = 5 – 3 = 2



          •  Czym się różnią zapisy rozwiązania zadania zaproponowane przez

            matematyczaki? A co je łączy?


            3. Zapisz rozwiązania zadań sposobem matematyczaka – dziewczynki.


          •  W bombonierce jest 25 czekoladek ułożonych w 5 jednakowych
            rzędach. Julek zjadł 3 czekoladki z jednego rzędu. Ile czekoladek

            zostało w tym rzędzie?

          •  Julek kupił za 20 zł cztery jednakowe znaczki na listy i kopertę

            o 3 zł tańszą od znaczka. Ile kosztowała koperta?
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60