Page 55 - 891403 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2  cz. 2
        P. 55
     Kolejność wykonywania działań. Dzielenie i odejmowanie w zakresie 25
            1. Oblicz według wzoru. Najpierw dziel, potem odejmuj.
                5                                                   4
            10 : 2 – 3 = 5 – 3 =                               20 : 5 – 2 =
                       25 : 5 – 4 =                               4 : 1 – 4 =
                        15 : 3 – 2 =                                                      0 : 5 – 0 =
            2. Listonosz włożył 10 listów do dwóch przegródek w torbie, po tyle
            samo  listów  do  każdej  przegródki.  Doręczył  już  3  listy  z  jednej
            przegródki. Ile listów zostało jeszcze w tej przegródce?
                                         Rozwiązałem zadanie tak:
                                         1.  Liczba listów w jednej przegródce.
                                           10 : 2 = 5
                                         2. Liczba listów pozostałych w przegródce.
                                           5 – 3 = 2
                                                                                                                53
                                        Proponuję połączyć te rozwiązania i zapisy.
                                                        10 : 2 – 3 = 5 – 3 = 2
          •  Czym się różnią zapisy rozwiązania zadania zaproponowane przez
            matematyczaki? A co je łączy?
            3. Zapisz rozwiązania zadań sposobem matematyczaka – dziewczynki.
          •  W bombonierce jest 25 czekoladek ułożonych w 5 jednakowych
            rzędach. Julek zjadł 3 czekoladki z jednego rzędu. Ile czekoladek
            zostało w tym rzędzie?
          •  Julek kupił za 20 zł cztery jednakowe znaczki na listy i kopertę
            o 3 zł tańszą od znaczka. Ile kosztowała koperta?
     	
