Page 55 - 891403 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 2
P. 55
Kolejność wykonywania działań. Dzielenie i odejmowanie w zakresie 25
1. Oblicz według wzoru. Najpierw dziel, potem odejmuj.
5 4
10 : 2 – 3 = 5 – 3 = 20 : 5 – 2 =
25 : 5 – 4 = 4 : 1 – 4 =
15 : 3 – 2 = 0 : 5 – 0 =
2. Listonosz włożył 10 listów do dwóch przegródek w torbie, po tyle
samo listów do każdej przegródki. Doręczył już 3 listy z jednej
przegródki. Ile listów zostało jeszcze w tej przegródce?
Rozwiązałem zadanie tak:
1. Liczba listów w jednej przegródce.
10 : 2 = 5
2. Liczba listów pozostałych w przegródce.
5 – 3 = 2
53
Proponuję połączyć te rozwiązania i zapisy.
10 : 2 – 3 = 5 – 3 = 2
• Czym się różnią zapisy rozwiązania zadania zaproponowane przez
matematyczaki? A co je łączy?
3. Zapisz rozwiązania zadań sposobem matematyczaka – dziewczynki.
• W bombonierce jest 25 czekoladek ułożonych w 5 jednakowych
rzędach. Julek zjadł 3 czekoladki z jednego rzędu. Ile czekoladek
zostało w tym rzędzie?
• Julek kupił za 20 zł cztery jednakowe znaczki na listy i kopertę
o 3 zł tańszą od znaczka. Ile kosztowała koperta?