Page 97 - 891404 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 3
P. 97
Spis treści
Ja, Słońce, Ziemia i Księżyc Rozwiązywanie zadań na porównywanie
Dlaczego słońce świeci?........................................................2–3 różnicowe .............................................................................................49
Liczby od 0 do 60 .............................................................................4 Pisownia wyrazów z rz po literach spółgłoskowych ..50
Dodawanie w zakresie 60 bez przekraczania progu Dodawanie i odejmowanie w zakresie 60 ....................51
dziesiątkowego .....................................................................................5 Na sankach ...............................................................................52–53
Co to jest Układ Słoneczny? .....................................................6 Na łyżwach ................................................................................54–55
Jaki kształt ma Ziemia? ................................................................7 Rozwiązywanie zadań złożonych na dodawanie
Pisownia wyrazów z rz wymiennym ....................................8 i odejmowanie ..................................................................................56
Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 60 Rozwiązywanie zadań złożonych
bez przekraczania progu dziesiątkowego ........................9 na porównywanie różnicowe ..................................................57
Słońce i Ziemia .................................................................................10 Na nartach .................................................................................58–59
Jak to się dzieje, że na Ziemi są pory roku? .................11 Ortograficzne wyjątki ..................................................................60
Odejmowanie w zakresie 60 bez przekraczania
progu dziesiątkowego ...................................................................12 Savoir-vivre dla dzieci
Odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie Mnożenie i dodawanie. Kolejność wykonywania
60 bez przekraczania progu dziesiątkowego .............13 działań ......................................................................................................61
Jak to się dzieje, że na Ziemi są dzień i noc? ....14–15 Savoir-vivre dla dzieci – Jak się witać? ...............62–63
Savoir-vivre dla dzieci – Jak się żegnać? ..........64–65
Ja i kalendarz Pisownia wyrazów z rz niewymiennym .........................66
Jak się nazywają miesiące? ............................................16–17 Mnożenie i odejmowanie. Kolejność wykonywania
Ile jest miesięcy w roku? ............................................................18 działań .....................................................................................................67
Jak piszemy daty? ...........................................................................19 Savoir-vivre dla dzieci – Dlaczego te słowa są
Na co dzielą się miesiące? .............................................20–21 potrzebne? ................................................................................68–69
Na co dzielą się tygodnie? ........................................................22 Historyjka ortograficzna z rz niewymiennym ...........70
Pisownia wyrazów z zakończeniami: -arz, -erz ........23 Dzielenie i dodawanie. Kolejność wykonywania
Obliczenia zegarowe w systemie 12-godzinnym ....24 działań ......................................................................................................71
Obliczenia zegarowe w systemie 24-godzinnym ..25 Savoir-vivre dla dzieci – O sztuce telefonowania ........
Powiedzenia związane z czasem ..............................26–27 .............................................................................................................72–73
Ile czasu to trwa? ...........................................................................28 Dzielenie i odejmowanie. Kolejność wykonywania
Zegar – minuta, pół godziny, kwadrans .........................29 działań .....................................................................................................74
Sposób na dodawanie i odejmowanie liczby 9 ........75
Ja i zima Savoir-vivre dla dzieci – Po co nam dobre
Czy na całym świecie jest teraz zima? ................30–31 wychowanie? ............................................................................76–77
Jak działają termometry? .........................................................32
Rozwiązywanie zadań związanych z pomiarem Tydzień eksperymentowania ze światłem
temperatury .......................................................................................33 Eksperyment 1. – Jaki kolor ma światło? .....................78
Dlaczego lód jest przezroczysty, a śnieg jest biały? ... Pisownia wyrazów z ż wymiennym ...................................79
............................................................................................................34–35 Oś symetrii .........................................................................................80
Zimowy alarm smogowy .................................................36–37 Figury symetryczne ........................................................................81
Pisownia wyrazów z rz po literach spółgłoskowych ..38 Eksperyment 2. – Mieszamy kolory ...............................82
Dodawanie w zakresie 60 do progu Jak odkryć swoje talenty? .......................................................83
dziesiątkowego .................................................................................39 Eksperyment 3. – Co potrafi światło? .................84–85
Dlaczego ryby nie zamarzają w zimie? ................40–41 Pisownia wyrazów z ż niewymiennym ...........................86
Dodawanie w zakresie 60 z przekraczaniem progu Odbicie lustrzane ............................................................................87
dziesiątkowego ..................................................................................42 Eksperyment 4. – Mleczny zachód Słońca ...............88
Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe ..43 Powtarzanki ortograficzne ......................................................89
Bezpieczna zima ...................................................................44–45 Figury na sieci kwadratowej – powiększanie
i pomniejszanie figur ...................................................................90
Zimowe zabawy Eksperyment 5. – Zabawy ze światłem i cieniem ..91
Ile dni ma luty? .......................................................................46–47 Powtarzanki ortograficzne ......................................................92
Odejmowanie w zakresie 60 z przekraczaniem Figury płaskie i przestrzenne ................................................93
progu dziesiątkowego .................................................................48 Dzień Babci i Dzień Dziadka ..................................................94