Page 97 - 891404 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 3
P. 97

Spis treści


           Ja, Słońce, Ziemia i Księżyc                         Rozwiązywanie zadań na porównywanie
           Dlaczego słońce świeci?........................................................2–3     różnicowe .............................................................................................49
           Liczby od 0 do 60 .............................................................................4     Pisownia wyrazów z rz po literach spółgłoskowych ..50
           Dodawanie w zakresie 60 bez przekraczania progu      Dodawanie i odejmowanie w zakresie 60 ....................51
           dziesiątkowego .....................................................................................5     Na sankach ...............................................................................52–53
           Co to jest Układ Słoneczny? .....................................................6     Na łyżwach ................................................................................54–55
           Jaki kształt ma Ziemia? ................................................................7     Rozwiązywanie zadań złożonych na dodawanie
           Pisownia wyrazów z rz wymiennym ....................................8     i odejmowanie ..................................................................................56
           Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 60           Rozwiązywanie zadań złożonych
           bez przekraczania progu dziesiątkowego ........................9     na porównywanie różnicowe ..................................................57
           Słońce i Ziemia .................................................................................10     Na nartach .................................................................................58–59
           Jak to się dzieje, że na Ziemi są pory roku? .................11     Ortograficzne wyjątki ..................................................................60
           Odejmowanie w zakresie 60 bez przekraczania
           progu dziesiątkowego ...................................................................12     Savoir-vivre dla dzieci
           Odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie            Mnożenie i dodawanie. Kolejność wykonywania
           60 bez przekraczania progu dziesiątkowego .............13     działań ......................................................................................................61
           Jak to się dzieje, że na Ziemi są dzień i noc? ....14–15     Savoir-vivre dla dzieci – Jak się witać? ...............62–63
                                                                Savoir-vivre dla dzieci – Jak się żegnać? ..........64–65
           Ja i kalendarz                                       Pisownia wyrazów z rz niewymiennym .........................66
           Jak się nazywają miesiące? ............................................16–17     Mnożenie  i  odejmowanie.  Kolejność  wykonywania
           Ile jest miesięcy w roku? ............................................................18  działań .....................................................................................................67
           Jak piszemy daty? ...........................................................................19     Savoir-vivre dla dzieci – Dlaczego te słowa są
           Na co dzielą się miesiące? .............................................20–21     potrzebne? ................................................................................68–69
           Na co dzielą się tygodnie? ........................................................22     Historyjka ortograficzna z rz niewymiennym ...........70
           Pisownia wyrazów z zakończeniami: -arz, -erz ........23     Dzielenie i dodawanie. Kolejność wykonywania
           Obliczenia zegarowe w systemie 12-godzinnym ....24     działań ......................................................................................................71
           Obliczenia zegarowe w systemie 24-godzinnym ..25     Savoir-vivre dla dzieci – O sztuce telefonowania ........
           Powiedzenia związane z czasem ..............................26–27  .............................................................................................................72–73
           Ile czasu to trwa? ...........................................................................28     Dzielenie i odejmowanie. Kolejność wykonywania
           Zegar – minuta, pół godziny, kwadrans .........................29     działań .....................................................................................................74
                                                                Sposób na dodawanie i odejmowanie liczby 9 ........75
           Ja i zima                                            Savoir-vivre dla dzieci – Po co nam dobre
           Czy na całym świecie jest teraz zima? ................30–31     wychowanie? ............................................................................76–77
           Jak działają termometry? .........................................................32
           Rozwiązywanie zadań związanych z pomiarem            Tydzień eksperymentowania ze światłem
           temperatury .......................................................................................33     Eksperyment 1. – Jaki kolor ma światło? .....................78
           Dlaczego lód jest przezroczysty, a śnieg jest biały? ...      Pisownia wyrazów z ż wymiennym ...................................79
           ............................................................................................................34–35     Oś symetrii .........................................................................................80
           Zimowy alarm smogowy .................................................36–37     Figury symetryczne ........................................................................81
           Pisownia wyrazów z rz po literach spółgłoskowych ..38     Eksperyment 2. – Mieszamy kolory ...............................82
           Dodawanie w zakresie 60 do progu                     Jak odkryć swoje talenty? .......................................................83
           dziesiątkowego .................................................................................39     Eksperyment 3. – Co potrafi światło? .................84–85
           Dlaczego ryby nie zamarzają w zimie? ................40–41     Pisownia wyrazów z ż niewymiennym ...........................86
           Dodawanie w zakresie 60 z przekraczaniem progu       Odbicie lustrzane ............................................................................87
           dziesiątkowego ..................................................................................42     Eksperyment 4. – Mleczny zachód Słońca ...............88
           Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe ..43     Powtarzanki ortograficzne ......................................................89
           Bezpieczna zima ...................................................................44–45     Figury na sieci kwadratowej – powiększanie
                                                                i pomniejszanie figur ...................................................................90
           Zimowe zabawy                                        Eksperyment 5. – Zabawy ze światłem i cieniem ..91
           Ile dni ma luty? .......................................................................46–47     Powtarzanki ortograficzne ......................................................92
           Odejmowanie w zakresie 60 z przekraczaniem           Figury płaskie i przestrzenne ................................................93
           progu dziesiątkowego .................................................................48     Dzień Babci i Dzień Dziadka ..................................................94
   92   93   94   95   96   97   98   99   100