Page 45 - 890729_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz1
P. 45
– Załóżmy się, kto wygra! – mówi Bartek.
– Dobrze, załóżmy się o czekoladę – zgadzają się pozostałe dzieci.
Dzieci były bardzo zdziwione, kiedy okazało się, że nie wygrał żaden z ich
kandydatów.
Na przewodniczącego klasy został wybrany Adam.
– Adam? Dlaczego Adam? – dziwią się Bartek, Asia, Leon i Weronika.
– Przecież on nie jest ani silny, ani nie uczy się najlepiej, ani nie jest bogaty,
ani nie gra dobrze w piłkę nożną. Dlaczego on?
– Jak to dlaczego? – odezwała się Agata, która głosowała na Adama,
a teraz przysłuchiwała się rozmowie dzieci. – On jest…
Imiona i nazwiska to rzeczowniki. Zapisujemy je wielkimi literami.
1. Nad czym zastanawiały się dzieci w klasie?
2. Kogo typowały na przewodniczącego klasy? Jak uzasadniały swoje opinie?
3. Obejrzyj obrazek i wskaż na nim kandydatów na przewodniczącego klasy 43
wymienionych w opowiadaniu.
4. Na podstawie obrazka odpowiedz na pytanie dzieci, dlaczego wybory wygrał
Adam, a nie inny kandydat.
5. Po co się wybiera samorząd klasowy? Jakie są jego zadania?
6. Jakimi cechami powinien się Sprawdź się!
odznaczać przewodniczący klasy? ż czy rz?
Zbierzcie wszystkie wasze propozycje p ? ewodniczący
i zapiszcie je w zeszytach. wybie ? e
7. Przeczytaj wyrazy i powiedz, jakich zało ? yć
liter brakuje. Następnie sprawdź du ? o
w tekście, czy masz rację. ? aden