Page 46 - 890729_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz1
P. 46
Dodawanie bez przekraczania progu dziesiątkowego
1. Oblicz w zeszycie. Zapisz wyniki wraz z sylabami w kolejności od najmniej-
szego do największego, a przypomnisz sobie nazwy liczb w dodawaniu.
+
=
=
+
=
+
36 3 ni 53 4 su 24 5 skład
+
=
+
=
65 3 ma 42 7 ki
2. Oblicz w pamięci.
• Składniki wynoszą 71 i 8. Ile wynosi suma?
• Jeden składnik wynosi pięćdziesiąt siedem, a drugi wynosi zero. Ile wynosi
suma?
• Ile wynosi suma cyfr liczby 44?
3. Zapisz w zeszycie wszystkie liczby dwucyfrowe, których suma cyfr wynosi 9.
4. Jakie liczby dwucyfrowe mają cyfrę dziesiątek o 2 większą od cyfry jedności?
5. Narysuj rozwiązanie zadania w zeszycie.
44
Na suficie szkolnego korytarza co 2 metry wiszą lampy.
Ile lamp wisi na korytarzu o długości 10 metrów, jeśli pierwsza lampa
wisi na początku korytarza, a ostatnia – na końcu korytarza?
• Ile lamp wisiałoby na korytarzu o długości 60 m?
6. Uczniowie klas trzecich byli na wystawie. Zwiedzali je w dwóch równolicz-
nych grupach. Do jednej z małych sal weszła najpierw jedna grupa, a potem
20 pozostałych dzieci z drugiej grupy. Ile dzieci było na wystawie?
7. Oblicz w zeszycie sposobem pisemnym.
84 92 4 6
+ 3 + 7 + 65 + 73
87