Page 61 - 890729_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz1
P. 61
Dodawanie liczb jednocyfrowych do dwucyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego
1. Do zadania ułóż dwa pytania. Zapisz je w zeszycie i rozwiąż zadania.
Aleks czytał książkę. Pierwszego dnia przeczytał 13 stron, a drugiego dnia
– o 8 stron więcej.
2. Droga od domu do przystanku autobusowego zajmuje Aleksowi 35
minut. Darek idzie od swojego domu do swojego przystanku o 10 minut
krócej niż Aleks, a Mateusz od swojego domu do swojego przystanku
idzie o 15 minut dłużej niż Darek. Ile minut idzie Mateusz od swojego
domu do przystanku autobusowego?
3. W pudełku są cztery kredki o długościach:
20 cm, 18 cm, 17 cm, 16 cm. Zielona kred-
ka jest krótsza niż czerwona, a dłuższa niż
żółta. Niebieska kredka jest najdłuższa.
Ile centymetrów długości ma każda kredka?
4. Oblicz. Wyniki zapisz wraz z sylabami w kolejności od najmniejszego do 59
największego. Przeczytaj powstałe hasło.
+
+ =
+ + =
+ + =
58 7 9 Nie 76 7 9 wól 64 9 8 poz
=
+ =
+
+ +
+
=
+
6 67 21 drę 34 53 6 się 47 7 43 czyć!
5. Przeczytaj, jak można liczyć w pamięci. Objaśnij te sposoby.
=
=
=
+
+
+
75 8 75 8 75 8
+
=
+
+
=
=
75 5 80 75 10 85 5 8 13
=
+
=
=
+
80 3 83 85 – 2 83 70 13 83
• Podaną sumę oblicz w pamięci każdym ze sposobów i porównaj wyniki.
=
+
59 9
• Który sposób najbardziej ci odpowiada? A może masz jeszcze inny sposób
obliczania takich sum? Zaprezentuj go.