Page 62 - 890729_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz1
P. 62
Jak działa plan?
Sprawdzian Catherine DePino (tłumaczyła Elżbieta Zubrzycka)
Następnego dnia maszerowaliśmy do sali gimnastycznej. Guz i jeden z jego
koleżków dogonili mnie. O rety, teraz się zacznie. Plan przeleciał mi przed
oczami jak film. Guz popychał swojego koleżkę:
– Chcesz poznać kogoś, kto cuchnie jak śmierdzący ser?
Jego kolega wzruszył ramionami. Spojrzałem w złe, zielone oczy Guza.
STÓJ PROSTO – BĄDŹ DUŻY – zrobione.
PATRZ PROSTO PRZED SIEBIE, NIE W ZIEMIĘ – zrobione.
– Ja też chciałbym go poznać – powiedziałem.
Kolega Guza się zmarszczył.
– Jak dla mnie, to on nie wygląda na wystraszonego.
– Zobaczymy – warknął Guz – jeszcze zobaczymy.
Później na korytarzu Guz walnął mnie w plecy.
– Natychmiast przestań! – wrzasnąłem tak głośno jak syrena policyjna. –
Nie jestem workiem treningowym.
60 UŻYWAJ STANOWCZYCH SŁÓW – zrobione.
MÓW TAK, ŻEBY INNI SŁYSZELI – zrobione.
Nauczyciel dyżurujący podczas przerwy pogroził Guzowi palcem.
– Trzymaj ręce przy sobie, młody człowieku.
– Tak, proszę pana – powiedział Guz lizusowskim głosem.
– Dopadnę cię później – wysyczał w moim kierunku.
– Zobaczymy, Gustawie – odpowiedziałem.
ZWRACAJ SIĘ DO DRĘCZYCIELA PO IMIENIU – zrobione.
Na kolejnej lekcji pani powiedziała:
– Uprzątnijcie ławki. Czas na sprawdzian.
Guz przesłał mi kartkę: