Page 64 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 64
:
:
:
Ilorazy: 56 7, 63 7, 70 7
1. Odszukaj w tabeli i powiedz · 2 3 4 5 6 7 8 9 10
wyniki podanych iloczynów. 2 14
=
7 · 7 3 21
28
=
9 · 7 4 35
5
=
6 · 7 6 42
=
10 · 7 7 14 21 28 35 42 49 56 63 70
=
8 · 7 8 56
9
63
=
5 · 7 10 70
2. Zapisz w zeszycie i oblicz według wzoru.
· 7 · 7 · 7
8 9 10
: 7 : 7 : 7
=
=
=
8 · 7 9 · 7 10 · 7
=
=
=
: 7 : 7 : 7
3. Matematyczaki ustawiły się w szeregu przed dyżurnym matematyczakiem. 63
W tył zwrot!
• Jak będą ustawione matematyczaki po wykonaniu tej komendy: twarzą czy
plecami do dyżurnego?
• A jak będą ustawione, gdy komenda „w tył zwrot!” padnie 2 razy?
• A jak będą ustawione, gdy komenda „w tył zwrot!” padnie 3 razy?
• Zbadaj, jak będą ustawione matematyczaki po: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 komendach.
Zanotuj to w tabelce w zeszycie. p – przodem, t – tyłem
liczba komend 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ustawienie t
• Odszukaj prawidłowość w otrzymanych wynikach i odpowiedz, jak będą
ustawione matematyczaki po 83 komendach, po 98 komendach.
4. Naucz się na pamięć iloczynów i ilorazów z drugiego słupka na s. IV okładki.