Page 17 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 17
Obliczenia zegarowe
1. Ile to sekund? 2. Ile to minut?
1 minuta to sekund 1 godz. 15 min to min
pół minuty to sekund 3 kwadranse to min
półtorej minuty to sekund pół godziny to min
3. Przeczytaj, która jest godzina. Do każdego przykładu podaj inny sposób
odczytania tej godziny.
po południu wieczorem w nocy
Jest godzina Jest godzina Jest godzina
lub inaczej – . lub inaczej – . lub inaczej – .
4. W klasie wisi godzinowy rozkład zajęć. Przeczytaj go i odpowiedz na pytania.
• Ile minut trwa każda lekcja? 15
Lekcja Początek Koniec
• Ile minut trwają przerwy między
I 8.10 8.55 lekcjami?
II 9.05 9.50 • Po której lekcji jest długa przerwa?
III 10.00 10.45 Ile minut trwa?
IV 11.05 11.50 • Ile czasu spędza uczeń na zajęciach,
V 12.00 12.45 jeśli przychodzi na pierwszą lekcję,
VI 12.55 13.40 a wychodzi po czterech lekcjach?
5. Jest 10 minut po siódmej. Autobus odjeżdża o godzinie 8.03. Ile jest jeszcze
czasu do odjazdu autobusu?
6. Zwycięzca wyścigu osiągnął czas 8 minut 58 sekund. Drugi z kolei biegacz
przybiegł na metę 5 sekund później. Jaki czas miał drugi biegacz?
7. Jeden z tych zegarów się spóźnia, inny – 10 11 12 1 2 10 11 12 1 2 10 11 12 1 2
śpieszy, a jeszcze inny – chodzi dobrze. 9 3 9 3 9 3
Wskaż każdy z tych zegarów. 8 7 6 5 4 8 7 6 5 4 8 7 6 5 4