Page 17 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 17

Obliczenia zegarowe

            1. Ile to sekund?                              2. Ile to minut?


            1 minuta to   sekund                           1 godz. 15 min to   min
            pół minuty to   sekund                         3 kwadranse to   min

            półtorej minuty to   sekund                    pół godziny to   min

          3. Przeczytaj, która jest godzina. Do każdego przykładu podaj inny sposób
            odczytania tej godziny.

                  po południu                       wieczorem                           w nocy













            Jest godzina                      Jest godzina                      Jest godzina

            lub inaczej –            .        lub inaczej –            .        lub inaczej –           .


           4. W klasie wisi godzinowy rozkład zajęć. Przeczytaj go i odpowiedz na pytania.

                                                          •  Ile minut trwa każda lekcja?                      15
                Lekcja      Początek        Koniec
                                                          •  Ile  minut  trwają  przerwy  między

                    I          8.10          8.55            lekcjami?

                   II          9.05          9.50         •  Po której lekcji jest długa przerwa?
                   III        10.00          10.45           Ile minut trwa?
                   IV          11.05         11.50        •  Ile czasu spędza uczeń na zajęciach,
                   V          12.00          12.45           jeśli przychodzi na pierwszą lekcję,

                   VI          12.55         13.40           a wychodzi po czterech lekcjach?


            5. Jest 10 minut po siódmej. Autobus odjeżdża o godzinie 8.03. Ile jest jeszcze
            czasu do odjazdu autobusu?


          6. Zwycięzca wyścigu osiągnął czas 8 minut 58 sekund. Drugi z kolei biegacz
            przybiegł na metę 5 sekund później. Jaki czas miał drugi biegacz?


           7. Jeden z tych zegarów się spóźnia, inny –           10  11  12  1  2  10  11  12  1  2  10  11  12  1  2
            śpieszy, a jeszcze inny – chodzi dobrze.             9        3    9         3    9         3

            Wskaż każdy z tych zegarów.                          8  7  6  5  4  8  7  6  5  4  8  7  6  5  4
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22