Page 91 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 91
– Ja to lubię… – wysapała wska-
zówka sekundowa.
Była bardzo chuda, ale nic w tym
dziwnego – spróbujcie tak biegać
przez całe życie.
– Ona się nie liczy… – wzruszyła
ramionami wskazówka minutowa.
A dziewczynka przyjrzała się ze-
garkowi i powiedziała tak:
– Najbardziej podoba mi się…
2. Wymyśl zakończenie opowiadania. Opowiedz je koleżankom i kolegom. Uza-
sadnij swoją decyzję.
3. Odszukaj w opowiadaniu.
trzy rzeczowniki trzy przymiotniki trzy czasowniki 89
w liczbie pojedynczej w liczbie pojedynczej w liczbie pojedynczej
w rodzaju żeńskim. w rodzaju żeńskim. w rodzaju żeńskim.
trzy bezokoliczniki trzy wyrazy z ż trzy wyrazy z rz
trzy wyrazy z u trzy wyrazy z ó zdanie pytające
4. Wyjaśnij, jak rozumiesz słowa wielkiego polskiego poety Juliusza Słowackie-
go, i jaki mają one związek ze skutecznym uczeniem się.
„Chodzi mi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa…”
5. Zapiszcie wspólnie w klasie notatkę o tym, jak uczyć się skutecznie. Wyko-
rzystajcie w niej wiadomości z podręcznika na s. 72–84.