Page 91 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 91

– Ja to lubię… – wysapała wska-

        zówka sekundowa.
           Była bardzo chuda, ale nic w tym
        dziwnego – spróbujcie tak biegać

        przez całe życie.
           – Ona się nie liczy… – wzruszyła

        ramionami wskazówka minutowa.
           A dziewczynka przyjrzała się ze-
        garkowi i powiedziała tak:

           – Najbardziej podoba mi się…





          2. Wymyśl zakończenie opowiadania. Opowiedz je koleżankom i kolegom. Uza-

           sadnij swoją decyzję.

        3. Odszukaj w opowiadaniu.


                 trzy rzeczowniki                trzy przymiotniki                trzy czasowniki              89

              w liczbie pojedynczej           w liczbie pojedynczej           w liczbie pojedynczej
               w rodzaju żeńskim.              w rodzaju żeńskim.              w rodzaju żeńskim.




                trzy bezokoliczniki               trzy wyrazy z ż                 trzy wyrazy z rz






                  trzy wyrazy z u                 trzy wyrazy z ó                 zdanie pytające




        4. Wyjaśnij, jak rozumiesz słowa wielkiego polskiego poety Juliusza Słowackie-

           go, i jaki mają one związek ze skutecznym uczeniem się.


            „Chodzi mi o to, aby język giętki, powiedział wszystko, co pomyśli głowa…”



        5. Zapiszcie wspólnie w klasie notatkę o tym, jak uczyć się skutecznie. Wyko-
           rzystajcie w niej wiadomości z podręcznika na s. 72–84.
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96