Page 31 - 890732_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz4
P. 31

Mały zjeżył sierść i skulił się, jakby czekał na atak. Kochana sunia zaczęła

       lizać malucha, a on po chwili zaczął głośno mruczeć. Potem razem położyli się
       na kocyku. Kotek wtulił się w gęste, ciepłe futro Adusi i zasnął. Ucieszyłyśmy
       się, że zwierzęta się polubiły.

          Zaczęłyśmy się zastanawiać, jakie dać imię kotkowi. Wymyślałyśmy z Ewą
       różne imiona: Mruczek, Szaruś, Puszek… Babcia przysłuchiwała się naszej

       rozmowie, potem podeszła do posłania, na którym leżały zwierzęta, i… zaczęła
       się śmiać. Okazało się, że do rodziny nie przybył kotek, ale kotka, więc od nowa
       musiałyśmy wymyślać imię.

          Od tej pory w naszej rodzinie jest sześć „kobiet”, które bardzo się kochają.
       I wszystkie bardzo kochają tatusia.











                                                                                                               29














                                                                                      Sprawdź się!


            1. Jakie  są  więzi  pokrewieństwa  między  kobietami                       ż czy rz?
             przedstawionymi w opowiadaniu?                                               ? ywioł
           2. Kogo dziewczynki zaliczały do swojej rodziny?                              zje ? ył

           3. Wymień imiona kobiet należących do twojej rodziny.                        wy ? ucić
             Jakie więzi pokrewieństwa was łączą?

           4. Czego uczysz się od kobiet w swojej rodzinie?                             otwo ? yć
           5. Co myślisz o ludziach, którzy okrutnie postępują ze                      zwie ? ęta
             zwierzętami?                                                              ostro ? nie

           6. Wskaż w opowiadaniu liczebniki.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36