Page 31 - 890732_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz4
P. 31
Mały zjeżył sierść i skulił się, jakby czekał na atak. Kochana sunia zaczęła
lizać malucha, a on po chwili zaczął głośno mruczeć. Potem razem położyli się
na kocyku. Kotek wtulił się w gęste, ciepłe futro Adusi i zasnął. Ucieszyłyśmy
się, że zwierzęta się polubiły.
Zaczęłyśmy się zastanawiać, jakie dać imię kotkowi. Wymyślałyśmy z Ewą
różne imiona: Mruczek, Szaruś, Puszek… Babcia przysłuchiwała się naszej
rozmowie, potem podeszła do posłania, na którym leżały zwierzęta, i… zaczęła
się śmiać. Okazało się, że do rodziny nie przybył kotek, ale kotka, więc od nowa
musiałyśmy wymyślać imię.
Od tej pory w naszej rodzinie jest sześć „kobiet”, które bardzo się kochają.
I wszystkie bardzo kochają tatusia.
29
Sprawdź się!
1. Jakie są więzi pokrewieństwa między kobietami ż czy rz?
przedstawionymi w opowiadaniu? ? ywioł
2. Kogo dziewczynki zaliczały do swojej rodziny? zje ? ył
3. Wymień imiona kobiet należących do twojej rodziny. wy ? ucić
Jakie więzi pokrewieństwa was łączą?
4. Czego uczysz się od kobiet w swojej rodzinie? otwo ? yć
5. Co myślisz o ludziach, którzy okrutnie postępują ze zwie ? ęta
zwierzętami? ostro ? nie
6. Wskaż w opowiadaniu liczebniki.