Page 46 - 890733_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz5
P. 46
Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 10 000
1. Policz na głos – od 1983 do 2016.
• Przeczytaj liczby. Wymień liczby o jeden mniejsze i o jeden większe od każdej z nich.
? 4322 ? ? 10783 ? ? 1189 ? ? 8560 ?
2. Licz po 2 – od 8320 do 8328. Jaką wspólną cechę mają wymienione przez ciebie
liczby? Jak to można rozpoznać?
3. Licz po 2 – od 3451 do 3459. Jaką wspólną cechę mają wymienione przez ciebie
liczby? Jak to można rozpoznać?
4. Uzupełnij zdania na podstawie zgromadzonych doświadczeń z liczbami.
Po każdej liczbie parzystej następuje liczba…
Po każdej liczbie nieparzystej następuje liczba…
5. Porównaj liczby. Powiedz, na co zwracasz uwagę przy porównywaniu.
4567 ? 202 6542 ? 6543 6533 ? 6543 6443 ? 6543 8543 ? 6543
44
6. Podane liczby zapisz w zeszycie w kolejności od najmniejszej do największej.
7050, 2089, 5000, 10 266, 6, 4142, 7000
7. Przestaw cyfry liczby 7298 tak, aby otrzymać liczby – najmniejszą i największą.
8. Jakie cyfry można wpisać zamiast znaków zapytania, aby nierówności były praw-
dziwe?
3452 < 3?57 999 > ?111 8401 > 840? 7541 < 7?41
9.
Co będzie mniej kosztowało:
zaproszenie do teatru jednej
koleżanki dwa razy czy – dwóch
koleżanek jeden raz?