Page 46 - 890733_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz5
P. 46

Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 10 000


             1. Policz na głos – od 1983 do 2016.

            •  Przeczytaj liczby. Wymień liczby o jeden mniejsze i o jeden większe od każdej z nich.


                     ? 4322 ?               ? 10783 ?                ? 1189 ?               ? 8560 ?


             2. Licz po 2 – od 8320 do 8328. Jaką wspólną cechę mają wymienione przez ciebie
               liczby? Jak to można rozpoznać?



             3. Licz po 2 – od 3451 do 3459. Jaką wspólną cechę mają wymienione przez ciebie
               liczby? Jak to można rozpoznać?



             4. Uzupełnij zdania na podstawie zgromadzonych doświadczeń z liczbami.

                Po każdej liczbie parzystej następuje liczba…
                Po każdej liczbie nieparzystej następuje liczba…



             5. Porównaj liczby. Powiedz, na co zwracasz uwagę przy porównywaniu.


                4567 ? 202         6542 ? 6543        6533 ? 6543        6443 ? 6543         8543 ? 6543
     44


             6. Podane liczby zapisz w zeszycie w kolejności od najmniejszej do największej.


                                       7050, 2089, 5000, 10 266, 6, 4142, 7000


             7. Przestaw cyfry liczby 7298 tak, aby otrzymać liczby – najmniejszą i największą.


             8. Jakie cyfry można wpisać zamiast znaków zapytania, aby nierówności były praw-
               dziwe?



                3452 < 3?57                999 > ?111               8401 > 840?                7541 < 7?41



            9.
                                              Co będzie mniej kosztowało:
                                              zaproszenie do teatru jednej
                                              koleżanki dwa razy czy – dwóch
                                              koleżanek jeden raz?
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51