Page 7 - mat kl 4 cz.1
P. 7
Jak korzystać z podręcznika
1. Liczby i działania pamięciowe
Numer i temat
Podejmij temat Przykłady
Pytania do ilustracji Przykładowe rozwiązania
wprowadzają do tematu zadań ułatwiają
i skłaniają do dyskusji. samodzielną naukę.
Ważne treści Ćwiczenia
matematyczne Ćwiczenia pozwalają
Treści, które należy opanować konkretną
przyswoić, wyróżniają matematyczną czynność.
się kolorem. Więcej na temat
Ciekawe! Dodatkowe wiadomości
Interesujące wiadomości rozszerzają podstawę
uzupełniają treść lekcji. programową.
Dialogi dzieci
Rozmowy uczniów wyjaśniają Zadania
problemy matematyczne prostym, Zadania dotyczą bieżącego tematu i nawiązują
potocznym językiem. do zagadnień wcześniejszych.
Podsumowanie działu
Wiadomości zebrane Czy już umiesz?
na końcu działu pomagają Zadania kończące dany
powtórzyć materiał. dział utrwalają zdobyte
umiejętności.
Wskazówki
Podpowiedzi w formie
rozmowy dzieci za
pomocą komunikatora
internetowego ułatwiają
samodzielną pracę.
Zadania trudniejsze
Zadania o wyższym
stopniu trudności
są oznaczone gwiazdką.
Pamiętaj, że podręcznik
Link do wiedzy ma służyć uczniom
Nowe, ciekawe treści nawiązują do innych dziedzin wiedzy z kolejnych klas.
i zachęcają uczniów do korzystania z nowoczesnych technologii. Nic w nim nie zapisuj. Przyjrzyj się uważnie rysunkowi i odpowiedz na pytania.
1. Którą godzinę wskazuje zegar?
Znaczenie ikon 2. O której godzinie otwierana jest biblioteka?
3. Ile kosztują dwie gałki lodów?
zadanie pytanie
do wykonania do ilustracji gra uwaga 4. Co zrobić, aby się dowiedzieć, ile kosztuje rejs statkiem?
w grupie 5. Kiedy odbędzie się koncert zespołu Kocia Muzyka?
6. Z ilu miejsc na rysunku można odczytać liczby? Gdzie jeszcze, np. podczas spaceru,
zadanie zadanie można napotkać liczby?
nawiązujące do wykonania łamigłówka, link 7. Ile na rysunku jest trójek?
do innego z wykorzystaniem zagadka, żart do wiedzy 8. Jakie inne pytania związane z liczbami można jeszcze zadać, patrząc na rysunek?
przedmiotu nowoczesnych
technologii 9. W jakich sytuacjach (oprócz tych przedstawionych na rysunku) ludziom potrzebne są liczby?
5