Page 95 - mat kl 4 cz.2
P. 95

Do mierzenia długości odcinków używamy linijki albo linijki i cyrkla.


          Tak mierzymy długość odcinka za pomocą                 Tak mierzymy długość
          linijki.                                               odcinka za pomocą linijki
                                                                 i cyrkla.











              A                B





                                                                                         C                    D
                       |AB| = 3 cm












                                                                       |CD| = 3 cm 7 mm


          4.  Zmierz i zapisz w zeszycie długości poniższych odcinków.
                                                                  F
                                                                                                           H
                                                        D
                                                                         G
                                  C
               A
                                                                                                         L
                                                                              K

                                                             E

                                                         M
                                                  B                                                            P



          5.  Narysuj odcinek AB o długości 6 cm, a następnie odcinek CD:

              a)  2 razy dłuższy od odcinka AB,
              b)  3 razy krótszy od odcinka AB,
              c)  dłuższy od odcinka AB o 2 cm i 4 mm,
              d)  krótszy od odcinka AB o 4 cm i 3 mm.

                                                                                  93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100