Page 33 - mat kl 5 cz.1
P. 33
1. Podziel sposobem pisemnym.
a) 2534 : 7 b ) 28 640 : 80 c ) 9175 : 25 d ) 1260 : 45
3168 : 6 22 320 : 90 7595 : 31 3053 : 71
3904 : 4 164 700 : 300 3852 : 12 5544 : 56
2. Maciek, Ala i Bartek obliczali ten sam iloraz.
Maciek Ala Bartek
4 3 4 0 3 4 0 3
2 8 2 1 : 7 2 8 2 1 : 7 2 8 2 1 : 7
– 2 8 – 2 8 – 2 8
= = 2 1 = = 2 = = 2 1
– 2 1 – 0 – 2 1
= = 2 1 = =
– 2 1
= =
a) Kto prawidłowo wykonał dzielenie?
b) Oblicz podane ilorazy jednym z poprawnych sposobów.
2430 : 6 2045 : 5 7254 : 9
1815 : 3 3616 : 4 4235 : 7
3. Przerysujcie okienka do zeszytu. Znajdźcie potrzebne liczby, Ciekawe!
które są wynikami działań oznaczonych znakami rzymskimi:
I, II, III, IV, i wpiszcie te liczby tak, aby w każdym okienku Oto inny sposób dzielenia:
znajdowała się jedna cyfra. Następnie wykonajcie wskazane 8 6 4 : 3 6 = 2 4
działania pionowo i poziomo. Zadanie zróbcie w parach, – 3 6 0 1 0
sprawiedliwie dzieląc się pracą z koleżanką lub kolegą. 5 0 4
– 3 6 0 1 0
I. iloczyn liczb 89 i 7 1 4 4
II. różnica liczb 811 i 356 – 3 6 1
III. iloraz liczb 1008 i 7 1 0 8
IV. różnica liczb 561 i 526 – 3 6 1
7 2
– 3 6 1
I. II.
– = 3 6
– 3 6 1
+ : – ==
III. IV.
– = Czy potrafisz wyjaśnić, w jaki
sposób otrzymano wynik?
= – =
: =
31