Page 31 - 880022_OTO_JA_KL_1_cz2_MAT_PODR
P. 31

20
             1.  Staś wrzucał do swojej skarbonki monety. Chciał je zamienić na banknot wartości
                 10 zł. Sprawdź, czy po zamianie zostaną mu jeszcze monety. Jeśli tak, to jakie i ile?
















                 Powiedz, ile złotych uzbierał Staś.

             2.  Przedstaw każdą z podanych kwot za pomocą banknotu i monet.

                                   15 zł                      20 zł





                                                 14 zł                       18 zł



                 Teraz przedstaw te kwoty wyłącznie za pomocą monet.


             3.  Jaką długość ma twoja linijka? Ile centymetrów brakuje jej do 19 cm, a ile do 20 cm?

             4.  Zmierz długości narysowanych drutów, na których usiadły ptaki.


























                 Narysuj w zeszycie linie o 3 cm krótsze od tych drutów. Na pierwszej narysuj tyle
                ptaków, ile jest liter w twoim imieniu, a na drugiej narysuj tyle ptaków, ile masz lat.
                 Gdzie jest więcej ptaków: na obrazku w podręczniku czy w twoim zeszycie? O ile

                więcej? Napisz obliczenia w zeszycie.
                 Narysuj w zeszycie trzecią linię, która będzie dłuższa od drugiej, a krótsza od pierw-
                szej linii.


                                                                                                        29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36