Page 27 - 880022_OTO_JA_KL_1_cz2_MAT_PODR
P. 27

1.  Odczytaj poranne godziny na zegarach.














                 Powiedz, co robisz o tych godzinach we wtorki, a co robisz w soboty.
        M M      Gdyby cofnąć czerwone wskazówki o godzinę, które godziny wskazywałyby te zegary?
        M M      Powiedz, którą godzinę wskazywałby każdy zegar po upływie godziny.

             2.  Odczytaj godziny na zegarach.














        M M      Powiedz, którą godzinę wskazywały te zegary godzinę wcześniej, a którą wskażą za

                 2 godziny.
                 Zadaj dzieciom w klasie podobne pytania. Skorzystajcie z modeli zegarów zgroma-
                 dzonych w klasie.

             3.  Przerysuj do zeszytu zegary. Przedstaw za ich pomocą rozwiązanie zadania.
                 Dzieci wyszły na wycieczkę do lasu o godzinie 10.00. Wróciły do szkoły po 2 godzinach.

                 O której godzinie dzieci wróciły do szkoły?

                                                                         ?
                                                     2 godziny


                                                      później





             4.  Lenka co kilka godzin notuje w zeszycie informacje o pogodzie. Co ile godzin Len-
                 ka zapisuje wyniki obserwacji?















                                                                                                        25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32