Page 12 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 12
60 min
55 min 5 min
50 min 10 min
1 minuta – 1 min
1 godzina – 1 godz.
1 godzina to 60 minut 45 min 15 min
pół godziny to 30 minut
kwadrans to 15 minut
40 min 20 min
35 min 25 min
30 min
1. Odczytaj popołudniowe godziny na zegarach i napisz je w zeszycie zgodnie ze wzorem.
2. Na modelu zegara zaznacz za pomocą wskazówek podane godziny. Napisz je w zeszycie
według wzoru.
kwadrans po za kwadrans za pół godziny
ósmej jedenasta wpół do piątej druga
8.15
3. Wykonaj obliczenia zegarowe – odpowiedz na pytania. Skorzystaj z modelu zegara.
Lekcje rozpoczynają się o godzinie 8.00. Ile dzieci zdąży się pohuśtać na huśtawce
Za ile minut się rozpoczną, jeżeli teraz w ciągu kwadransa, jeżeli każde dziecko
jest za kwadrans ósma? huśta się przez 5 minut?
Ile minut upłynęło od godziny 15.15 Lekcja trwa trzy kwadranse.
do godziny 16.00? Ile to minut?
10