Page 12 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 12

60 min

                                                      55 min                             5 min



                                               50 min                                          10 min
               1 minuta – 1 min

             1 godzina – 1 godz.

            1 godzina to 60 minut          45 min                                                 15 min

           pół godziny to 30 minut

            kwadrans to 15 minut
                                             40 min                                            20 min




                                                     35 min                               25 min

                                                                      30 min

              1.  Odczytaj popołudniowe godziny na zegarach i napisz je w zeszycie zgodnie ze wzorem.



















              2.  Na modelu zegara zaznacz za pomocą wskazówek podane godziny. Napisz je w zeszycie
                  według wzoru.


                    kwadrans po            za kwadrans                                 za pół godziny
                        ósmej                jedenasta          wpół do piątej              druga



                         8.15

              3.  Wykonaj obliczenia zegarowe – odpowiedz na pytania. Skorzystaj z modelu zegara.

                      Lekcje rozpoczynają się o godzinie 8.00.     Ile dzieci zdąży się pohuśtać na huśtawce
                      Za ile minut się rozpoczną, jeżeli teraz    w ciągu kwadransa, jeżeli każde dziecko
                      jest za kwadrans ósma?                      huśta się przez 5 minut?


                      Ile minut upłynęło od godziny 15.15          Lekcja trwa trzy kwadranse.
                      do godziny 16.00?                           Ile to minut?


           10
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17