Page 26 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 26

1.   Przygotuj 6 liczmanów i 3 kartki. Rozłóż liczmany na kartkach, na każdej tyle samo. Ile liczma-
                  nów jest na jednej kartce?







                  Opowiedz, co zostało wykonane po kolei.

                  Było          liczmanów i             kartki. Na każdej kartce położono


                  tyle samo liczmanów, czyli po                       .

                  Wykonaj to zadanie z inną liczbą liczmanów i inną liczbą kartek (na przykład: 8 liczmanów
                  i 4 kartki; 10 liczmanów i 5 kartek).


              2.   Przyjrzyj się rysunkom. Ułóż zadanie do pytania: Ile kwiatów będzie w jednej doniczce?





                                           Zasadzę po tyle samo kwiatów

                                           w każdej doniczce.

















                                                                   Takie działanie nazywamy
                                                                             dzieleniem.


                         czytaj: 8 podzielić przez 2 równa się 4


                  Powiedz, co oznaczają liczby w zapisanym przykładzie na dzielenie.


              3.  Na rysunku jest 10 ozdobnych kamieni. Przerysuj je do zeszytu i oznacz w taki sposób,
                  by pokazać, że rozdano je po równo: Olkowi, Markowi, Lenie, Grażynce i Łucji.








                  Napisz w zeszycie działanie do narysowanej sytuacji i odpowiedź na pytanie: Ile kamyków dosta-
                  ło każde z dzieci?


           24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31