Page 26 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 26
1. Przygotuj 6 liczmanów i 3 kartki. Rozłóż liczmany na kartkach, na każdej tyle samo. Ile liczma-
nów jest na jednej kartce?
Opowiedz, co zostało wykonane po kolei.
Było liczmanów i kartki. Na każdej kartce położono
tyle samo liczmanów, czyli po .
Wykonaj to zadanie z inną liczbą liczmanów i inną liczbą kartek (na przykład: 8 liczmanów
i 4 kartki; 10 liczmanów i 5 kartek).
2. Przyjrzyj się rysunkom. Ułóż zadanie do pytania: Ile kwiatów będzie w jednej doniczce?
Zasadzę po tyle samo kwiatów
w każdej doniczce.
Takie działanie nazywamy
dzieleniem.
czytaj: 8 podzielić przez 2 równa się 4
Powiedz, co oznaczają liczby w zapisanym przykładzie na dzielenie.
3. Na rysunku jest 10 ozdobnych kamieni. Przerysuj je do zeszytu i oznacz w taki sposób,
by pokazać, że rozdano je po równo: Olkowi, Markowi, Lenie, Grażynce i Łucji.
Napisz w zeszycie działanie do narysowanej sytuacji i odpowiedź na pytanie: Ile kamyków dosta-
ło każde z dzieci?
24