Page 27 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 27
1. Dzieci wysiewały nasiona w doniczkach. Sprawdź, jakiego koloru doniczkę miało każde
z nich.
5 3 6 4 8
Cezary Staś Hania Julka patryk
:
:
:
:
:
12 2 16 2 9 3 10 2 8 2
2. Ułóż teksty zadań do narysowanych doniczek. Najpierw tak, aby działanie było mnożeniem,
a następnie w taki sposób, aby działanie było dzieleniem.
Zapisz teksty zadań, działania i odpowiedzi w zeszycie.
3. Wykonaj zadania i dokończ zdania.
Sprawdź, czy każdy palec prawej ręki ma parę z palcem lewej ręki.
Jeżeli tak, to liczba palców u obu rąk jest liczbą .
Sprawdź, czy w jednej ręce każdy palec ma parę.
Jeżeli nie, to liczba palców jednej ręki jest liczbą .
4. Sprawdź za pomocą liczmanów, które liczby są parzyste, a które są nieparzyste.
Przepisz liczby parzyste do zeszytu i podkreśl wybranym kolorem jedną z nich. Następnie wyko-
naj rysunek, który zilustruje parzystość tej liczby.
Jak za pomocą dzielenia sprawdzić, czy liczba jest parzysta, czy nieparzysta?
25