Page 27 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 27

1.   Dzieci wysiewały nasiona w doniczkach. Sprawdź, jakiego koloru doniczkę miało każde
                 z nich.










                        5                 3                 6                 4                 8












                    Cezary              Staś             Hania             Julka             patryk



                         :
                                                                               :
                                                            :
                                                                                                 :
                                           :
                     12   2            16   2             9   3            10   2             8   2
             2.  Ułóż teksty zadań do narysowanych doniczek. Najpierw tak, aby działanie było mnożeniem,
                 a następnie w taki sposób, aby działanie było dzieleniem.









                 Zapisz teksty zadań, działania i odpowiedzi w zeszycie.

             3.  Wykonaj zadania i dokończ zdania.
                 Sprawdź, czy każdy palec prawej ręki ma parę z palcem lewej ręki.
                Jeżeli tak, to liczba palców u obu rąk jest liczbą   .
                 Sprawdź, czy w jednej ręce każdy palec ma parę.
                Jeżeli nie, to liczba palców jednej ręki jest liczbą   .


             4.  Sprawdź za pomocą liczmanów, które liczby są parzyste, a które są nieparzyste.








                 Przepisz liczby parzyste do zeszytu i podkreśl wybranym kolorem jedną z nich. Następnie wyko-
                 naj rysunek, który zilustruje parzystość tej liczby.



                     Jak za pomocą dzielenia sprawdzić, czy liczba jest parzysta, czy nieparzysta?



                                                                                                        25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32