Page 50 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 50
5. Powiedz, jaką informację można odczytać z plakatu.
STOP WYPALANIU traw!
nie wypalaj - nie zabijaj
Wypalanie zabija ludzi, zwierzęta, środowisko!
Zastanów się i porozmawiaj z nauczycielem oraz z innymi dziećmi na temat haseł umieszczo-
nych na plakacie. Powiedz, dla kogo te informacje są ważne.
Powiedz, na czym polega szacunek do przyrody oraz odpowiedzialność za to, co się robi.
6. Przepisz do zeszytu zdania, które mówią o skutkach wypalania łąk.
Zmniejsza się ilość wody w glebie.
Znikają miejsca, w których żyją zwierzęta.
Giną zwierzęta żyjące lub przebywające na łące.
Na łąkach rosną zioła i kwiaty.
Powietrze jest zanieczyszczane.
Pożary łąk często są przyczyną pożarów lasów.
7. Poszukaj w różnych źródłach informacji na temat szkodliwości wypalania łąk. Porozmawiaj
na ten temat z dziećmi w klasie.
48